Kan het dat je niet verliefd kan worden?

En heeft dat een naam?

Toegevoegd na 4 uur:
Ik heb nooit gezegd dat het over mijzelf ging. De eerste 3 antwoorden zijn dan ook complete onzin.

Toegevoegd na 3 dagen:
Bedankt moderator voor het verplaatsen van de antwoorden naar reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom geeft niemand antwoord op deze vraag?? jullie zeggen dingen die niks met deze vraag te maken heeft. hij vraag of het dan dat je niet verliefd word, en jullie zeggen het kan aan je leeftijd liggen... je kan het wel... (hij vraagt of het ook niet kan..!!) en de ander zegt je moet meer naar buiten gaan... O?o dat zijn geen antwoorden op deze vraag, dat zijn jullie meningen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je bent er nog niet aan toe, kan aan leeftijd liggen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan echt wel verlieft worden heb je nog nooit een lekker vrouw gezien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heee,niet wanhopen hoor :)
Je hebt misschien nog niemand gevonden of gezien die je leuk vind.. Dat komt heus nog wel,k? groetjes Toegevoegd na 52 minuten:
ok,k las in de reacties boven bij je vraag dat dr geen * echte* antwoorden zijn,dus dan deze aanvulling: het helemaal niet hebben van sexuele gevoelens heet * frigiditeit*...(van Engelse * frigid* =vrieskou)... Toegevoegd na 52 minuten:
vergat ik nog: slechts een héél klein deel van de mensen hebben dit Toegevoegd na 53 minuten:
kijk ff op deze link,ok? http://nl.wikipedia.org/wiki/Frigide groetjes

Antwoorden (3)

Dat kan zeker. Bij mannen komt dit regelmatig voor.

Ik ook nog nooit echt verliefd geweest. Als man ben je nu eenmaal niet vlug hodeldebodel van een vrouw. Je blijft altijd met je benen stevig op de grond.

Als je niet verlieft kunt worden betekent dit niet dat je geen relatie kunt hebben met vrouwen.
Je kunt een vrouw wel aardig vinden, met haar trouwen en kinderen krijgen. Dat staat los van verliefdheid.

Verliefdheid duurt namelijk niet eeuwig.
Meestal is die na korte tijd voorbij en dan begint de harde werkelijkheid.
12 jaar geleden
Ha, die NintoNerd;

Dat kan en dat betekent gewoon dat iemand de liefde van zijn of haar leven nog niet is tegengekomen. Ieder mens is fysiek en psychisch in staat om verliefd te worden, alleen heeft de een daarvoor een hogere drempel dan een ander. Ik geloof er niets van dat daar bij vrouwen en mannen aantoonbare verschillen voorkomen, hooguit dat ze er anders mee omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je verliefd definieert als een onverwacht heftig gevoel voor een andere persoon (er zijn volgens mij nl ook wel mensen die verliefd zijn op dingen of activiteiten, daar hebben ze in ieder geval sterke gevoelens voor)....

Dan denk ik dat iemand zich daar bewust of onbewust wat voor kan afsluiten. Bijv door het heel druk te hebben met iets anders (werk/sport).

Dan kan het je gebeuren dat je jarenlang geen speciale gevoelens voor wie dan ook hebt, ECHTER het kan je opeens overvallen dat je toch voor iemand valt. iemand die je nauwelijks kent OF iemand die je al LANG kent en die je opeens anders gaat zien.

Het is niet te dwingen en niet te sturen

Ik denk dat alleen mensen met bepaalde psychische problemen en of zeer sterke sociale mankementen het mogelijk NOOIT meemaken.

Voor alle anderen geldt: het kan je zomaar gebeuren

EN iedereen is hierin anders, sommige mensen zeggen/denken al verliefd te zijn als iemand leuk naar ze lacht en anderen reageren daar heel anders op