Hoe eindigt een psychose precies?

Wat voel je en wat weet je na een psychose?

Bijvoorbeeld je zit in een psychose, wordt je dan opeens wakker alsof je een tijd lang hebt geslapen, of wordt je wakker en weet je er nog alles van of wordt je helemaal niet wakker of. Hoe eindigt het precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Antwoorden (4)

vaak kom je eruit na het gebruik van medicijnen
een kennis van ons raakte in een psychose na haar bevalling en het ging zo ver dat zelfs haar kind wilde vermoorden omdat ze het niet kon accepteren dat er iemand in het gezin was bijgekomen. Na vele onderzoeken heeft ze medicijnen gekregen en kwam weer terug op de gewone wereld.
Ze moet wel haar hele leven de medicijnen blijven slikken omdat ze anders weer terugvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psychoses zijn er in verschillende vormen, mijn eigen ervaring is dat je door middel van medicijnen langzaam weer grip op de werkelijkheid krijgt, alsof je tijdens de psychose jezelf niet was en dat weer langzaam aan wordt.
Daarna was ik ongelooflijk moe, heb het maar 1 maal meegemaakt, na een bevalling, maar het was heel ingrijpend.

Maar ervaringen kunnen erg verschillen en zijn voor niemand hetzelfde, maar het is niet zo dat je net als wakker worden er ineens weer uit bent, zo snel gaat het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De een psychose is de andere niet, bovenstaand heb je al een aantal antwoorden, er zijn ook psychoses waar je heel plotseling in terecht komt (meestal getriggerd dooer iets) en waar je net zo plotseling wer uit komt, of uit komt door jezelf te fysiek pijn te doen. Dit kan dus ook maar een paar uur of zelfs maar een kwartier duren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+" klopt helemaal de aantal psychose die ik heb gehad zijn niet meer op 1 hand te tellen, zelfs terwijl ik medicijnen had belande ik binnen een half uur in een psychose. Kan na 1 uur over zijn, maar heb ook psychoses van langer dan 2 weken gehad.
Met medicatie kan je weer rationeel denken. RET-therapie geeft je een houvast. Je ziet na aantal maanden dat je gedachten slechts fantasie waren...