Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kun je doen aan ernstige slapeloosheid?

soms slaap ik prima, soms totaal niet. dagenlang. Alles alternatieve dingen geprobeerd, ook al slaappillen gepakt maar niks helpt echt (van slaappillen wordt ik toch nog wakker plus ik zie het niet echt zitten om ze te nemen).
heb zowel last met inslapen als met doorslapen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer te onderzoeken wat de periodes zijn dat je niet slaapt. Is het tijdens weerwisselingen, is het tijdens stress achtige periodes, enz. Je kunt nog goudpapaver (capsules) proberen maar ook dat is een symptoom bestrijder en haalt niet de oorzaak weg. Mocht je vooral tijdens weerswisselingen of buiige perioden last hebben dan raad ik je aan je bed te verplaatsen Vaak is het een half metertje verderop een stuk rustiger. En vochtvreters in je slaapkamer en de kamer eronder te zetten. Omdat het van die periodes zijn en niet structureel zou er een verband te vinden moeten zijn, ga op zoek en vindt de oorzaak. Dat is de enige gezonde manier om ermee om te gaan, niet met pillen onderdrukken (dat is wel een tijdelijk goede oplossing omdat niet slapen ook vrij desastreus is). Succes

Hier wat algemene tips: als daar niks voor je bij zit moet je echt, samen met de huisarts gaan zoeken naar de oorzaak. - wandelingetje voor het naar bed gaan. - geen koffie of alcohol 's avonds - koele slaapkamer - ga steeds op dezelfde tijd naar bed, en sta steeds op dezelfde tijd op (je lichaam went daar dan aan) - overdag goed eten, en 's avonds heel matig - geen ingewikkelde dingen gaan doen, voor het naar bed gaan, die geestelijke inspanning kosten. - iets ontspannends lezen in bed - beker warme melk met honing voor het slapen gaan.

1) Neem een lekkere kussen, bijvoorbeeld een boekweitdopjeskussen! 2) neem 2 tabletten nervovit en 5 slaaptabletjes melatonine, gewoon bij de apotheek verkrijgbaar en niet duur. Half uurtje van te voren in nemen. Helpt bij mij heel goed. 3) Als je gevoelig bent voor geluid, neem oordopjes (herriestoppers, geel van kleur, vijf paar in een doosje, meerdere keren te gebruiken) 4) Blijf niet in bed liggen als je toch niet kan slapen, want in bed hoor je te slapen en niet wakker te liggen 5) Misschien heb je in sommige perioden gewoon wat minder slaap nodig. Als dat zo is, ga dan gewoon lekker laat naar bed en doe leuke dingen.

Ik ken het probleem zeer goed en al jaren zelfs. De computer, de televisie en koffie zijn gif in dit opzicht. Laat die dingen achterwege na bijvoorbeeld 8 uur 's avonds (moet je mij horen). Het zal je echt erg veel opleveren. Die dingen maken je ontzettend wakker en veroorzaken veel indrukken. Samen met koffie (en roken) heb je alle ingredienten om slecht te slapen bij elkaar. Probeer het eens een week consequent vol te houden en je zult echt verbaasd zijn van de resultaten.

als je al heel lang last hebt van slaapproblemen kun je misschien eens naar de slaappolie gaan je kan in overleg met de huisarts een verwijzing krijgen voor een speciale slaappolie ze gaan dan onderzoeken waarom je zo slecht slapt. als je alles al geprobeerd hebt dan is dit misschien wel iets voor je. succes.

Blijf er niet mee rondlopen maar ga er mee naar uw huisarts. Deze zal de eerste keer u misschien de lapmiddeltjes vertellen zoals geen koffie, geen thee, gaan alcohol, geen verdovende middelen, op de juiste tijd naar bed, niet wakker op bed blijven liggen, geen TV of computer 2 uur voor het slapen gaan, op bed geen boek lezen enz. Zeg dat u dat al allemaal heeft geprobeerd en dat u verdere stappen wilt nemen. Misschien dat hij het probemiddelt een zwaarder slaapmiddel of een middel tegen spanningen. Helpt dat ook niet vraag dan om een verwijzing naar een specialist. Veel sterkte.

mijn zoon ligt al te woelen met inslapen sinds zijn geboorte. Nu na 10 jaar ellende en een vakantie met jet-lag een paar melatomine tabletjes geprobeerd. Bij hem werkt het goed. Op sites kun je lezen dat je van de "drogist tabletten" er wel 25 moet nemen om het werkzaam te laten zijn, bij hem is 3 stuks genoeg. Is in principe een lichaamseigen stof en niet verslavend ed. Helpt trouwens ALLEEN om in te slapen als je van van alles wakker wordt helpt het niet. Maar ik neem er zelf ook wel eens een paar als ik een "piekerbui" heb. Succes verzekerd!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100