Hoe kan ik de vader van mijn kinderen helpen?

Ik ben 16 jaar geleden gescheiden van de vader van de kinderen,omdat hij maar niet kon minderen met alcohol hij drinkt 6 tot 9 halve liters bier. De kinderen moeten wel steeds naar hem toe en gaan dan ook met telefoons maar ze zijn meer buiten dan thuis bij hem.
nu klaagt hij dat hij pijn heeft in de streek van zijn lever, hij wordt steeds vergeetachtiger en wordt nu ook agressief. hij zegt hij geen hulp nodig heeft want drinkt niet veel vindt hij. en hij is niet agressief. het ligt allemaal aan ons wij vertellen niks en wij luisteren niet naar wat hij wil. Gesprek met zijn huisarts gehad maar die zegt niks te kunnen doen want hij moet zelf komen. maar hij verliest straks zijn kinderen omdat het verkeerd gaat met dit gedrag

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
1.8K
Erna55
4 jaar geleden
Wanneer hij zelf zegt dat hij heen hulp nodig heeft, dan houdt het op.
Je kunt iemand niet helpen die niet geholpen wil worden.
Wanneer hij agressief wordt, laat dan de kinderen niet meer naar hem toegaan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Alcoholisten en drugsverslaafden ontwikkelen (als ze het al niet hadden) een narcistische persoonlijkheid. IK ben zielig, IK heb pijn, Niemand helpt mij enz enz, zielig voor de kinderen maar hij valt niet te helpen, je hebt genoeg energie nodig voor je kinderen verspil die niet aan hem.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
16 jaar geleden en de kinderen MOETEN naar hem toe? Van wie moet dat? Volgens mij kan niemand hen dat verplichten. Lijkt me geen gezonde situatie.

Antwoorden (1)

Een alcoholist valt niet te helpen. Hij zal zelf de koe bij de horens moeten vatten. Naar de AA gaan is het beste dat hij kan doen. Niemand kan hem helpen. Probeer het ook niet, het is vergeefse moeite.
Pappen en nathouden is het ergste wat je kan doen, hij krijgt dan steeds meer het gevoel dat hij zielig is en de hele wereld schuld heeft aan zijn situatie. Heb geen medelijden, hij heeft zelf schuld aan zijn gedrag en drankzucht. Maar het allerbelangrijkste dat je wel moet doen: HOU DE KINDEREN BIJ HEM WEG!
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Precies, hijzelf is de enige die iets kan doen.
LeonardN
4 jaar geleden
"Maar het allerbelangrijkste dat je wel moet doen: HOU DE KINDEREN BIJ HEM WEG!" uh? Bedoel je niet iets als: "Ga eraan werken dat de kinderen niet meer naar hem moeten." ?
Kinderen weghouden terwijl er een omgangsregeling is lijkt me geen handig advies.
Je kan dat volgens mij vrij goed stop laten zetten, maar dan wel via de rechter, en niet op eigen houtje (zoals je nu lijkt te promoten, maar wellicht vat ik je woorden verkeerd op). https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/omgangsregeling-stopzetten-kan-dat-zomaar
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Alcohol is een verslaving. Eentje waarvan de verslaafde het probleem zelf inderdaad vaak niet ziet. Hulp bieden is lastig tot onmogelijk, tenzij de verslaafde zélf de knop om zet. Dat is (helaas) ook mijn ervaring. Toch zijn ook alcohollisten mensen en hebben ook de kinderen recht om hun vader te kennen.
Het harde oordeel van @Ivana snijdt zeker hout, maar gaat wat mij betreft net iets te ver. Het kán zeker helpen wanneer de verslaafde eens goed zijn kop stoot en wakker geschud wordt, maar de kans is veel groter dat het gewenste resultaat NIET bereikt wordt. Weet dus goed waar je aan begint wanneer je de 'dreun' uit zou gaan delen.