is het echt wat ik zie in me hoofd? En hoe komt het?

Hoii,

Ik ben Thomas en ben 16 jaar.

ik heb een vraag over iets wat ik vaak mee maak.
als iets gebeurd (niks bijzonders) dan zie ik ineens voor me dat ik dit al een keer heb meegemaakt.
bijvoorbeeld: Ik ben op school en mijn leraar zegt iets tegen mijn klasgenoot en die wordt ineens helemaal boos en loopt de klas uit. dan komt er ineens in mijn hoofd op dat ik dit al heb mee gemaakt. en dan zie ik het ook echt voor me.
het is niet dat ik het elke dag 2x mee maakt ofzo.

mijn vraag is dus: Hoe komt het dat ik dit voor me ziet?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
1K
Antoni
7 jaar geleden
Amadea heeft een antwoord gegeven over het verschijnsel déjà vu. Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Déjà_vu vind je daarover meer informatie.

Antwoorden (1)

Dat is een déjà vu. En die heeft ermee te maken dat jij (in je hoofd) een beetje moe bent. Daardoor komen dingen die gebeuren soms wat vertraagd naar jouw bewustzijn. En dan lijkt het net alsof je het al eerder hebt meegemaakt. Wat meestal niet het geval is. Ga maar eens na, had je die nacht soms slecht geslapen? Dan zal het eerder voorkomen dan wanneer je een goede nachtrust hebt gehad.
Amadea