kan het zijn dat je dingen in je droom voelt? bijvoorbeeld een knuffel?

Ik zag in mijn droom dat iemand me knuffelde, maar het leek ook alsof ik het voelde, kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
8.7K

Antwoorden (5)

Ja dat kan zeker.
Er zijn allerlei ingewikkelde verklaringen voor doch simpelweg gezegd ben jij fijngevoelig, ook wel zuiver voelend of helder voelend genoemd.
Dat wil zeggen dat jij vanop afstand de vibraties van een visueel beeld kan aanvoelen.

Of nog anders verwoord:
Jij hebt een enorm verfijnd én diepgaand inlevingsvermogen.

Geniet van dit soort ervaringen want ze geven je ongetwijfeld een héél apart gevoel.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat jammer toch dat plusjes vaak vergezeld gaan met een 'comment' en minnetjes niet... Beide zijn leerzaam hoor...
Ja hoor, dat kun je prima voelen.

In een droom zie je meestal dingen, dat is heel gewoon. Maar je kunt ook dingen horen. En zo kun je ook dingen voelen.

Dat geldt zowel voor het echte voelen, dus zeg maar de echte aanraking, als het "gevoelsmatig voelen", dus zeg maar het warme gevoel dat je krijgt van een gemeende knuffel, of juist het gevangen gevoel dat je krijgt van een knuffel die jij helemaal niet wilt.

Zien, horen, voelen - het kan allemaal in een droom. Omdat het allemaal gewaarwordingen zijn die tijdens de droomslaap optreden.

Cryofiel
11 jaar geleden
Mijn zus heeft dat ook eens in haar droom gevoeld, een aanraking; Ze droomde dat onze overleden moeder haar een schouderklopje gaf, maar dat ze ook écht die warmte en aanraking en liefde voelde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat fijn voor haar!
De andere antwoorden , daar ben ik het helemaal mee eens . Ik zou er alleen nog aan toe willen voegen , dat al je ervaringen of beleving van je zintuigen , uiteindelijk alleen maar bepaalde chemische en elektrische , acties en reacties , in jouw hersens zijn . Dromen of wakker zijn , maakt dus geen enkel verschil . Misschien ben je zelfs , juist wakker als je droomt , of droom je juist als je wakker bent !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kunt het zeker voelen of horen in een droom

Mijn eigen ervaring is dat ik soms in een droom "echt" de stem van mijn overleden moeder hoor , precies zo als ze bij leven praten kon, daar ik heel veel voor haar deed (ze was jong weduwe geworden) en zij voor mij en ons als familie.
Ik ben er altijd bang voor dat ik weer zo'n droom droomt , want ik mis mijn moeder nog heel erg ondanks ze al 9 jaar geleden overleden is, en het klinkt allemaal zo echt dat ik bijna gaat denken dat ze bij me staat en dat kan niet .
Dus ja, ik kan mij best indenken dat je in je droom ook een knuffel "ziet" maar ook "echt kan voelen"