dus er is een kans dat ik via een traject minder dr dp heb en zelfs zelfredzaam kan worden in de zin van zoals een 21jarige zou moeten kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Ik ken je niet. Maar ik zou zeggen: geloof erin en doe je best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is moeilijk om te zeggen van een afstand. Voor iedereen is dit weer anders.
dr en dp is vaak een symptoom van een psychiatrische stoornissen, zoals bijvoorbeeld depressie en angststoornissen. Het kan zijn, dat als die stoornis behandeld worden, de dr en dp ook minder wordt. Dat hoeft niet altijd. De klachten kunnen ook blijven. (komt regelmatig voor)
er kan ook sprake zijn van een primaire depersonalisatiestoornis. Dan is er geen aanwijsbare andere stoornis aanwezig

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk dat het altijd goed is om een traject te volgen om te proberen je klachten te verminderen.
Daarnaast is het goed om los van je stoornis je zelfredzaamheid te vergroten.
Er zijn heel veel mensen met stoornissen de in verschillende mate zelfstandig zijn (al dan niet met hulp)
Er zijn allerlei trucjes voor. Bespreek dat vooral met je behandelaar.
Veel succes