Krijgen mensen met een autisme spectrum stoornis ook weleens psychotherapie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1K

Antwoorden (4)

Deze vraag is eigenlijk alleen met ja of nee te beantwoorden..... maar het antwoord is ja.
Met therapie kan er heel veel duidelijk worden voor jezelf, krijg je inzicht in de problemen die je hebt en handvatten aangereikt waar je wat mee kunt. Dat is niet anders voor mensen met of zonder ASS.

Toegevoegd na 14 uur:
Mijn zoon met ASS heeft vele cursussen en therapie gehad en wij krijgen ouderhulp via Altrecht om hem beter te begeleiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Ik heb een zoon met ASS en hij gaat komende maand naar een psycho-educatiegroep met gelijkgestemden waarin ze leren wat het autismespectrum inhout, wat de kenmerken zijn, welke ze bij zichzelf herkennen en wat de gevolgen ervan zijn voor jezelf. Best leerzaam, want zowel hij als wij zitten toch regelmatig nog wel met vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi! Daar zal hij veel van opsteken denk ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk allemaal :) het zal zeker nuttig zijn, daar ben ik van overtuigd gootje, brutale vraag misschien, maar heb je voor jezelf ook duidelijk wat het voor je zoon betekend (waar de mogelijkheden en onmogelijkheden liggen) om hier (beter?) mee om te kunnen gaan? het is namelijk een 'labeltje' wat op zowel een ASS-er zelf als de naaste omgeving merkbaar is, en lomp gezegt verdraaid lastig en intensief is (aldus mijn persoonlijke ervaring) wel petje af dat je dit serieus neemt en het niet op 'aanstelleritis' of 'doe niet zo moeilijk' gooit!!!
ja ik denk zelfs dat de meeste wel psychotherapie krijgen . mijn dochter heeft aspergeren krijgt ook psycho educatie en wij zelf als ouders zelfs ook om beter om te kunnen gaan met het autisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
vooral die combinatie is erg belangrijk!! :)
mijn dochter heeft pdd-nos, gaat om de week naar psycho-therapeute.