Wat kan ik doen voor mijn moeder die gestresst is?

Ik ben 16 jaar en woon thuis me ouders zijn gescheiden en na omstandigheden heb ik geen contact me me vader en de vriendin. Me moeder heeft een nieuwe vriend en we zijn een paar maand terug verhuisd me moeder is erg gestresst doordat er soms nog ergens wat dozen staan maar ook om de kleinste dingetjes is ze al snel gestresst en geïrriteerd. Wat kan ik doen voor me moeder? Ik heb al eens gezegt dat ze misschien met iemand moet gaan praten maar dit wilt ze niet.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.7K

Antwoorden (2)

jij kunt niet veel anders doen dan zorgen dat je eigen spullen op orde zijn, en je moeder eens hulp geven met uitpakken van een doos. Verder zal ze het echt zelf moeten regelen
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankje voor je bericht
Ik denk dat jij ook hulp nodig hebt, niet omdat je iets mankeert, maar omdat je zorgen hebt die niet bij je leeftijd passen. Je mag als 16 jarige zelfstandig naar de huisarts gaan. Zou ik doen als ik jou was. Hij kan je helpen door gewoon een huisbezoek aan je moeder te brengen, zonder te melden dat jij daar om hebt gevraagd. En hij kan jou helpen met het oplossen van jouw te grote verantwoordelijkheidsgevoel. Daar kan je ziek van worden als het te veel voor je is. Een goede huisarts laat jou niet in de kou staan.
Doen hoor!!! Het beste wens ik je.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankje voor je bericht