ze zeggen wel dat het menselijk lichaam ook een geest bevat, maar dat geesten zelf niet bestaan waarom?

Toegevoegd na 18 minuten:
soms als je met de flits van je fotocamera een foto maakt zie je een vorm van een geest

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je ziet rook, een weerspiegeling van iets, of het is overbelicht.... etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk de schaduw ...

Antwoorden (5)

Ze geloven dan niet dat een geest alleen kan zijn denk ik maar het is ook wat je zelf gelooft zo iets denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet bewezen dat ze bestaan, maar tis ook niet bewezen dat ze niet bestaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij - al dan niet met flits - een foto maakt
dan zie je NOOIT een geest.

Wat je dan ziet is een orb.
Daar kun je hier alles over lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orb_(fotografie)

Dat het menselijk lichaam niet alleen stoffelijk is
maar ook een geest bevat, daarmee wordt
bedoeld dat wij hersenen hebben waarmee wij
kunnen denken.
Dat is: lichaam en geest.

Je lichaam is een zak met botten, water en organen.
Daar zwerft niet ergens ook nog een zelfstandige
geest doorheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, je ziet soms duidelijk een gedanate een geest met bepaaldekenmerken,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@meidjuh78: Je denkt dat alleen te zien. Laat mij één enkele, duidelijke, niet getruukte foto zien waarop een geest is te zien. Wat je altijd ziet, zijn hele vage foto's waar je van alles in zou kunnen zien als je maar lang genoeg ernaar staart. Nooit duidelijke foto's. Van mij overigens een plus, voor de verklaring over het verschil tussen geesten en de menselijke geest.
Wel een interessante vraag. De geest van het menselijk lichaam is iets waar niemand een waterdicht antwoord voor heeft.

Als je even de tijd neemt om een fijn moment uit de toekomst of het verleden in te beelden dan worden verschillende delen van je hersenen actief, je maakt gebruik van het archief dat bestaat uit alle informatie die die ooit door je zintuigen is opgenomen .. Dat is zo'n ingewikkeld proces dat alleen nog maar bekend is dat deze delen van de hersenen actief worden en dat precies de hersencellen met de juiste informatie (zo lijkt het) worden aangesproken. Er zijn dus mensen die beweren dat onze geest de functie heeft die ervoor zorgt dat de juiste hersencellen worden aangesproken.

Dus wie weet bestaat er iets van een geest en is dat het gedeelte dat je hersenen aanstuurt en hier nog op aarde rondzweeft zonder lichaam. Maar het zou net zo goed kunnen zijn dat het niet bestaat.

Er zijn ook mensen die beweren dat de geest alleen bestaat uit het bewuste en onbewuste denkproces. Dus grofweg je hersenen en de werking daaarvan. Maar dat is niet allen beperkt tot hersenen, want mensen blijken ook fysiek te denken. Alles wat met het lichaam gebeurd beïnvloed hoe je over iets denkt en hoe je het ervaart. Stel dat je op een roltrap staat en je gaat naar boven, dan beïnvloed alleen al die beweging naar boven hoe je denkt en hoe je voelt (zie bronnen). B
Lichaam en geest zijn dus niet van elkaar te scheiden en daarmee één ding.

Om weer tot je vraag te komen. het gebruik van deze woordkeuze heeft waarschijnlijk tot jou vraag geleidt. In het engels is geest in de vorm van je denkwezen = mind

In het engels is geest in de vorm van achterblijvende energie resten, spoken, mens zonder lichaam, etc = ghost

Het woord geest heeft dus in het nederlands twee betekenissen en daarom zeggen mensen vaak A wel maar B niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen zijn van mening dat geesten als zelfstandig operende fijnstoffelijke materie niet bestaan.

Ik praat liever over een 'ziel' dan een 'geest".
Er is een wisselwerking tussen de hersenen en de ziel.
Wie een sterke geest heeft kan dit uittesten;
maak jezelf constant wijs dat je bijvoorbeeld pijn in je linkerknie hebt...hou dit vol..en na verloop van tijd zul je pijn in je linkerknie voelen.
Andersom; pijn 'wegdenken' , is vaak ook mogelijk.
Dit kun je zien als een vorm van het zg. placebo-effect.
Zo sterk kan de wisselwerking tussen hersenen en ziel zijn.

Als na de stoffelijke dood deze wisselwerking stopt,
blijft de ziel als een zelfstandig 'iets' over.

Het woord "geest" wordt ook vaak geassocieerd met een 'spook".
Dit is een theorie die ik als autodidact parapsycholoog aanhang.
Mijn duizenden experimenten met EVP
( Electronic Voice Phenomena oftewel het BandStemmenFenomeen ) bevestigen deze theorie.
Deze opnames zijn voor iedereen begrijpelijk en verstaanbaar.

Vr.gr.
Frans Schmidt-Gieskens