Hoe noem je een afwijking waardoor mensen voortdurend blijven kopen al is het maar iets van 1 euro?

hoe noem je het als je voortdurend iets moet kopen. of er op een of andere wijze ertoe psychisch (?) gedwongen (lijkt te) worden. al is het maar een dingetje van 1 euro. wat is dat precies.

7 maanden geleden
in: Psyche
Pieterke
7 maanden geleden
Dat noem je koopziek.
esth0r
7 maanden geleden
het is volgens mijn geen officiele afwijking (aandoening, stoornis, etc) hoewel het wel veel voor komt bij stoornissen waarbij mensen moeite hebben met impuls controle, en dat kan vanalles zijn van ADHD tot depressieve stoornissen en persoonlijkheidsstoornissen, vaak om een gevoel van leegte te vullen

Het beste antwoord

Dit is: koopziekte of oniomanie. Koopziekte is de ziekelijke neiging tot het kopen van dingen die je eigenlijk niet nodig hebt.
Bron: Van Dale
7 maanden geleden