Hoe kan ik stoppen met mijn haren uit trekken?

Ik ben nu 16 jaar en dit is al 1 jaar bezig. ik begin nu ook al kleine kale plekken te krijgen. Hoe moet ik dit stoppen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Zoek op Google maar eens naar Trichotillomanie.
Antoni
3 jaar geleden
Iedereen mag best informatie opzoeken en lezen over trichotillomanie, maar het stellen van een diagnose kan men het beste overlaten aan een deskundige. Het is in ieder geval heel onverstandig zelf te concluderen dat men aan een bepaalde aandoening lijdt.
Amadea
3 jaar geleden
Er is niets mis mee om iemand er zo'n manier op te attenderen dat er meer mensen zijn die hetzelfde doen, dat het een naam heeft en er therapieën bestaan om eraf te komen. Verwijzen naar de huisarts kan feitelijk bij élke medische vraag, maar daar wordt geen kennis mee vermeerderd.
Antoni
3 jaar geleden
@Amadea, ik ben het met je eens, maar het lijkt mij toch verstandig voorzichtig te zijn met het lezen van (des)informatie op het internet. Over aandoeningen, ziektes en ziekteverschijnselen wordt op internet van alles geschreven, correcte en incorrecte informatie, waar mensen onbedoeld (extra) bang van kunnen worden. Dat is ongewenst.

Het beste antwoord

Dit is niet normaal. Je kan het beste met je huisarts bespreken hoe je dit verder kan voorkomen.

Bel wel eerst met de huisartsenpraktijk om te vragen of je langs kan komen. Dat is in deze coronatijd -het is, nu ik dit schrijf, januari 2021- misschien wat moeilijker.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oke heel erg bedankt.
Ritsuka
3 jaar geleden
De huisarts is inderdaad de beste start. Hij/zij kan je doorverwijzen voor geschikte hulp.