Is er ook een borderlinecafe?

Een 'term' die ik veel tegenkom als je zoekt naar lotgenotencontact bij autisme zijn de zogenoemde: autistencafe's.

Is zoiets er ook voor bijvoorbeeld borderline of gewoon psychiatrie in zijn algeheel (waar een naampje er niet toe doet) zo'n soort vergelijkbare plek. Het hoeft niet een "café" te zijn, maar dus lotgenoten contact.

4 jaar geleden
in: Psyche
2.2K
MasterSword
4 jaar geleden
Ik denk dat het niet slim is om een hoop borderliners bij elkaar te zetten.
Dan zal de sfeer er afwisselend zijn. Ik woonde eerst in een appartement met gezamenlijke ruimte voor autisten.
De meeste waren erg op zich zelf, en de andere waren te veel bezig hun werk of hobby's.
( Gezamenlijke ruimte, werd later ook een woning. ) Je kunt beter met mensen omgaan die je wel accepteren,
en dat hoeven niet mensen te zijn met de zelfde beperking. Dat is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
MasterSword
Je hebt helemaal gelijk. Daarom is er geen Borderline-café. Het is wél goed, dat borderliners bij een vereniging terecht kunnen voor ondersteuning.
Voor wat betreft de autisten (ik bedoel dan veel meer de mensen met Asperger) lijkt het me ook niet zinnig om ze bij elkaar te zetten. Als ik me (ook Asperger) thuis afsluit van mijn omgeving als ik aan het hobbyen ben zal ik dat ook doen in een groep gelijkgestemden. Je hebt dan toch niets aan elkaar. Het is veel belangrijker, dat je omgeving accepteert, dat je erg op jezelf bent (hoe dat verder dan ook een etiketje heeft).

Antwoorden (1)

Er is geen borderline-cafe. Wel is er de mogelijkheid voor lotgenotencontact en advies via de stichting Borderline. Voor de gegevens en méér zie de link.
Toegevoegd op 03 september 2019 20:49: afbeelding
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
plus goed antwoord zeker aan te raden.