Gevoel van boosheid en machteloosheid.
Concentratieproblemen.
Verandering van eetgedrag, bijvoorbeeld niets meer door de keel kunnen krijgen, of jezelf helemaal volproppen met eten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Maagpijn.
Angst.
Paniek.
Rusteloosheid.
Vermoeidheid.
Meer roken/alcohol gebruiken.

En ga zo maar verder.

Zowel lichamelijke als emotionele klachten komen voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoge bloeddruk, meer transpireren, hartkloppingen, hoofdpijn enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slecht slapen , je niet kunnen concentreren , vlug gepiekeerd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke dat had ik een tijdje maar ik dacht dat het kwam door het slechte slapen dat ik niet geconcentreerd was en gepiekeerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, als je slecht slaapt wordt inderdaad je concentratievermogen minder en raak je sneller geirriteerd omdat je lichaam en geest onvoldoende tijd (rust) krijgen om zich energetisch 'op te laden' voor de volgende dag. Maar... hoe komt het dat je slecht slaapt?? Lig je veel te piekeren? Maak je je ergens zorgen over? Ben je ergens zenuwachtig/bang voor? Zit iets je erg dwars? Ga daar eens naar kijken en doe er dan iets aan. Als je lang met stress/problemen blijft rondlopen kun je in een nare depressie zakken (eigen ervaring) en geloof me: zover wil je het niet laten komen! Sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er al uit geloof ik :) Ik slaap weer als een zonnetje... Relationele problemen...
persisterende vermoeidheid, lusteloos
slecht slapen
pijn (spierpijn, hoofdpijn, rugpijn, nekpijn, etc.)
maag-darmklachten (o.a. geen eetlust)
overgevoelig voor licht en geluid
verminderde weerstand
• overig (hartkloppingen, verhoogde bloeddruk)

Psychisch
• geen rust vinden, gejaagd, onrustig, gespannen
• prikkelbaar, snel geïrriteerd
• somber, huilbuien, angst
• minder genieten
• piekeren, besluiteloos, concentratieverlies, vergeetachtig

Gedrag
• minder presteren, meer en sneller fouten
• middelenmisbruik (meer koffie, roken, drinken, medicijnen, drugs)
• vermijden contact
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar naar de onderstaande link; er is tevens een mogelijk een stresstest te doen.
Maar vergeet daarnaast niet langs de dokter te gaan.

http://www.psychologiemagazine.nl/web/Nieuwsbrieven/Nieuwsbrief-10-oktober-2010.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
deze link werkt beter:

http://tests.psychologiemagazine.nl/Gezondheid/Stresstest