zijn de gevolgen van eenmalig xtc gebruik, op het brein door heel gezond leven ongedaan te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
Erna55
8 jaar geleden
Welke gevolgen heb je eraan overgehouden ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.sciencedaily.com/releases/2006/11/061128084458.htm Eerst eens opgezocht of er überhaupt gevolgen zouden zijn. @Erna55 ja dat is een beetje lastig omdat te weten zal de gebruiker voor gebruik eerst een serie test moeten doorgaan en na gebruik weer en dan kan men wellicht een gevolg ontdekken, en zal het weer per gevolg afhankelijk zijn of dat herstelt, en dat is nog niet echt onderzocht (volgens dat onderzoek, maar dat is uit 2006, misschien is er meer).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
slechter geheugen, kort en lange termijn. Het zou ventueel ook veroorzaakt kunnen zijn door de paniekstoornis die ik aan de pil heb overgehouden. Maar voor mij is het onduidelijk wie de boosdoener is. De huisarts heeft de oorzaak niet kunnen verklaren. p.s. ik heb geen overdadige hoeveelheid mdma gebruikt (in hoeverre je van een 'goede' dosis kan praten) maar misschien wel een strerkere pil.
Had het artikel inderdaad ook al een keer gelezen maar onduidelijk bleef voor mij hoe erg die invloed van de eerste keer moet zijn en of het nog hersteld kan worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
slechter geheugen, kort en lange termijn. Ik kan me slecht voorstellen dat van 1x 1 pil je merkbare* verschillen over zou houden.
*Als in dat je het zelf merkt, dus niet wat uit een test blijkt. Als je niet weet wat de oorzaak is, is het ook slecht te zeggen of het oplosbaar is. "onduidelijk bleef voor mij hoe erg die invloed van de eerste keer moet zijn" Er is geen moeten hier. De een houdt er wellicht niks aan over, de meesten merken er niks van, en jij weet niet waar het nou van komt... Niet iedereen is hetzelfde.
Erna55
8 jaar geleden
Je noemt je paniekstoornissen.
Het is bekend dat tijdens teveel stress ( en paniekstoornissen vallen daaronder ) je geheugen verminderd. Dit is niet blijvend.
Of je de paniekstoornis hebt gekregen door de xtc of "gewoon" , dat is niet altijd helder.
Wanneer je je laat behandelen voor de paniekstoornis, ( heeft de huisarts dat nog benoemd ? ) dan zal ook je geheugen weer toenemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor de antwoorden.
denk dat voor nu het gevolg moet worden aangepakt en gezond leven (zonder drugs), het belangerijkste is om goede studieresultaten te gaan behalen.
liveisgreat
8 jaar geleden
als het zuivere XTC was zou het al heel raar zijn dat je er blijvende gevolgen aan zou overhouden... maar je weet met die middelen natuurlijk nooit wat je binnen krijgt dus ook niet wat de gevolgen zijn.
doe de tips hierboven, helpt dat niet dan toch es naar laten kijken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het was overigens ongeteste xtc maar niet uit geheel onbetrouwbare bron. Vrienden van me hebben het ook meerdere malen gebruikt en heb hen niet over klachten gehoord. Ik heb in 8 uur 3/4 kwartjes ervan genomen. Wel te weining gegeten maar voldoende gedronken

Antwoorden (1)

Schade aan het brein kun je niet ongedaan maken.

Daar gezegd, na één keer XTC gebruikt te hebben zul je echt vrijwel geen schade hebben. Er zijn genoeg mensen die het vaker gebruiken en gewoon nog op universitair niveau presteren :)

Na XTC gebruik kun je wel de schade aan je lichaam sneller terugdraaien door gezond te leven. Vanaf de eerstvolgende dag gewoon gezond eten (fruit, vitamines), veel water drinken en blijven bewegen.