Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mezelf motiveren iets te doen?

Bijvoorbeeld in dit geval opruimen...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Door bijvoorbeeld te denken; als ik het nu niet opruim moet ik dit later doen of word de rommel erger... jezelf daarna belonen met een snack ofz. Klink raar maar kan erg goed helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kan erg lastig zijn om jezelf te motiveren om bepaald taken te doen, maar gelukkig zijn er verschillende manieren waarop je jezelf kan helpen om dit toch te doen.

Een manier die kan helpen om jezelf te motiveren is een beloning met je zelf afspreken. Stel je wilt erg graag een nieuwe tv-serie kijken, maar je moet ook nog 3 huishoudelijke taken doen. In dit geval kan je bijvoorbeeld met je zelf afspreken dat je na elke huishoudelijke taak 1 aflevering van de serie mag kijken. Op deze manier kan je jezelf motiveren, omdat je een doel hebt om naar toe te werken. Als een bepaalde taak erg groot is en de beloning dus erg ver weg en onhaalbaar lijkt kan het ook helpen om de taak in verschillende gedeeltes op te splitsen. Hoe kleiner en overzichtelijker een taak is, hoe makkelijker het is om jezelf er toe te zetten. Zeker als je dit combineert met de beloning, want wanneer de taak kleiner is, zal de beloning dichterbij lijken en ben je dus gemotiveerder om dit te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Opruimen is niet ieders hobby! Maar je kunt het wel leuk maken hoor, speel een spel, een toneelspel.
Doe alsof je in een andere tijd leeft en je moet dit als je werk doen. Dus als kamermeisje kom jij in de kamer van tiener die erg pubert, want het is echt een zooitje in die kamer. Ohohoh en jij moet er iets van maken, nou ga je gang, terwijl je zo in gedachten bezig bent, is het niet zomaar een rot klus, maar een spel en is het klaar voordat je er erg in hebt!

Succes hè @Danneschipper!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding