Een vriendin heeft gelogen over een aantal dingen tegen een goede vriend van haar, ze durft het niet te bekennen en speelt mee, wat te doen?

Ze heeft -zei ze tegen mij tenminste- gezegd dat ze over wat dingen gelogen heeft, ze zou gezegd hebben dat ze met vriendinnen op vlieland zat maar ze zit met dr ouders in brabant en nog wat kleine dingen, ze zit hier heel erg mee maar weet niet wat ze moet doen, wat kan ik haar voor raad geven?
zelf ken ik de jongen niet dus ik kan ook niet met hem gaan praten omdat we al vrienden zijn ofzo

Alvast bedankt, namens mij en m'n vriendin, al weet ze het zelf nog niet.

gr.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Nou ik zou haar gewoon vertellen dat het niet zo erg is en dat als jij die vriend was je het ook niet erg zou vinden. Als ik die vriend was zou ik het een beetje raar vinden als je vriendin huilend naar me kwam en zou zeggen dat ze loog. Want het zijn niet echt heeele erge dingen waar ze over loog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarom heeft ze gelogen? Als dat was omdat ze dacht zo beter voor te komen voor die jongen? Dan kan ze maar beter kappen met die relatie want dat wordt niks als er nu al over zulke dingen gelogen wordt. Als ze een goede reden heeft hoort ze die te kunnen vertellen tegen die jongen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze er heel erg mee zit, dan moet ze nu meteen de waarheid zeggen. ;) Dan is ze er van af, en hoeft ze zich niet meer schuldig te voelen.
Of je kan er voor zorgen, dat ze er niet meer aan denkt. Dat ze het zo snel mogelijk vergeet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me zeer aan te raden voor haar om erachter te komen, waarom ze liegt. Dus welke redenen ze daarvoor heeft.
Een relatie met een goede vriend moet niet gebaseerd zijn op leugens, omdat die meestal uitkomen en dan heb je grote kans, dat die goede vriend geen goede vriend meer is.
Ander groot nadeel van liegen is, dat je de leugens moet onthouden... en erin door moet gaan. Leugen op leugen dus.
Leuke vraag is misschien ook: hoe zou zij het zelf vinden om erachter te komen belogen te zijn door die goede vriend?
De beste raad die je m.i. kunt geven: de leugens opbiechten en dan is het aan die vriend wat hij ermee doet.