Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

hoe word ik weer helder van geest?

In kan mij voorstellen dat velen een periode hebben meegemaakt waar hun geest nogal van slag is geraakt. Waar onrust, ontevredenheid en angst uit is ontstaan. Vandaar deze vraag:

Welke manieren zijn er om je geest top fit te maken ?

- Rust / Helderheid
- Zelfverzekerdheid

- Tevredenheid
- Ontspanning

Antwoorden als sporten zijn niet ongewenst maar probeert u er a.u.b. wat dieper op in te gaan.

Mvg

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Belangrijk en ook goed van je is dat je zelf duidelijk inziet dat je welke vorm van hulp ook nodig hebt. Toen ik je vraag las moest ik gelijk denken aan een verwerkingsproces waar je kennelijk nu in zit? Daarom keek ik naar je profiel en zag een vraag van je, paar weken geleden en wat je overkwam! Volkomen logisch is dat je door dit nare voorval nog steeds "uit je loodje bent" en niemand kan dit even in zo korte tijd 'verhelpen''. Buro Slachtofferhulp is zeker prima voor een aantal adviezen en ze helpen je ook met bv aanvragen voor immateriële schade. Ook zou ik alles eens via een dubbel consult (20 min) met je huisarts bespreken. Hij kan je eventueel gerichter adviseren dan wij hier op GV . Helder worden en weer durven te vertrouwen is nu nog moeilijk nu alles nog zo vers is, maar wat mij goed hielp na een soortgelijke ervaring is jezelf HEEL DIEP inprenten dat "je dit nu wel overkwam" maar statisch gezien al heel uniek zou zijn als dit ooit nog eens zo gebeurt.... ;) Verder wat ook Ritsuka al zei: rust, reinheid regelmaat helpen ook wel, en beter is om geen 'verdovingen' zoals drank en (soft) drugs te gebruiken, maar je kan nu bv beter een extra vitamineboost nemen en zeker als je dit kan combineren met een sport of iets anders waar je ook je "nare en onmachtige voelende" energie in kwijt kan. Sterkte en succes!

Rust: doe een retraite. Via Google vind je vele mogelijkheden daarvoor. Helderheid: dit verkrijg je door studie, opleiding. Zelfverzekerdheid: kom tot helderheid over je échte kwaliteiten of ontwikkel deze via studie. Dit vergt ten eerste een goed klankbord. Dat kan eens studie-keuzecoach zijn of een ander mens met heldere geest. Ga dan doen wat je goed kunt. Belangrijk is ook dat er mensen zijn die zien dat je het goed doet. Vraag mensen om feed-back. Mijdt omstandigheden (werk / vrijwilligerswerk) waarin er geen waardering wordt uitgesproken naar elkaar). Tevredenheid: confrontatie met mensen die in ellendige omstandigheden moeten leven. Bijv een reis naar een 3e wereldland (of Roemenië) of een stage bij thuiszorg o.i.d. Ontspanning: ontspannende massage is erg goed.

Een cursus mindfulness volgen helpt om op een andere manier tegen dingen aan te kijken, om aandachtig in het hier en nu te zijn en om bewuster met je gedachten en gevoelens te leren omgaan. Als je geïnteresseerd bent raad ik je aan om een cursus te volgen bij iemand die deskundig is, bijvoorbeeld een psycholoog. Het is namelijk een "vrij beroep", m.a.w.: iedereen kan zo'n cursus geven. Wat info: http://www.mindfulnessinfo.nl/mindfulness

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100