wat zijn manieren om stress te verwerken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
1K
Cryofiel
9 jaar geleden
Hoe bedoel je, "stress verwerken"? Je kunt iets verwerken dat in het verleden is gebeurd en waar je nog steeds last van hebt. Misschien heb je daar nu stress van. Maar dan verwerk je die gebeurtenis, niet de stress zelf. Door de gebeurtenis te verwerken zal de stress verdwijnen. Of bedoel je misschien: wat zijn manieren om met stress om te gaan? Als je dat bedoelt, verwerk je de stress niet, maar probeer je een manier te vinden om ermee om te gaan.

Antwoorden (3)

Het ligt eraan waar de stress vandaan komt. In eerste instantie zou je ervoor kunnen zorgen dat de stress minder wordt(indien mogelijk)
Zijn het situaties waardoor je stress ervaart, probeer er dan over e praten met iemand.
Rust is goed om met stress om te gaan. Doe iets wat je heel leuk vind en je afleidt.
Wanneer je een hobby hebt waar je helemaal in kunt duiken, vergeet je je "zorgen"en wordt rustiger. Wandelen in de natuur, Luisteren naar muziek.
Het voornaamste is om de stress op te lossen door het probleem ervan aan te pakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste is om de stress niet alles in je leven over te nemen. Dus verplicht jezelf om dingen te gaan doen. Wat Rebe schrijft zijn goede oplossingen. Ook al lijkt het niet echt te werken je zal zien dat het werkt. Wandelen bij voorbaat met iemand die niet gelijk een mening doordrukt maar jou rustig laat vertellen wat en hoe enz. Praat er over en verder buiten sporten enz. Zie Rebe
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ wijze woorden
Sporten werkt goed tegen stress.
Of even lekker uitwaaien met een wandeling in het bos of op het strand.
Een stuk fietsen.

Maar het belangrijkste is natuurlijk werken aan de oorzaak van de stress, proberen dat zoveel mogelijk te verminderen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"" Maar het belangrijkste is natuurlijk werken aan de oorzaak van de stress, proberen dat zoveel mogelijk te verminderen. "" -- volledig mee eens, soms is het moeilijk om de directe oorzaak te achterhalen omdat stress dan al door meerdere oorzaken relatief diep zit. -- +
Relativeer de stress door humor in uw leven te brengen: lach!
Beweeg! Combineer veel zitwerk door meer te bewegen, combineer veel denkwerk door meer te bewegen,
Leer te ontspannen door ademhalingsoefeningen of door ontspanningsoefeningen (probeer Yoga technieken toe te passen in uw leven),
Onderhoudt uw sociale contacten goed: sociale ondersteuning is van groot belang
tijdens stress,
Eet gezond en pas een gezonde levensstijl toe in uw leven: verminder de slechte dingen en voeg extra fruit, groente, vis en vezels toe in uw dagelijkse dieet,
Pas realistische doelstellingen toe in uw leven, haalbare doelstellingen is goed tegen stress, onhaalbare of zelfs onrealistische doelstellingen vergroten de stress,
Probeer het leven laconieker te zien, geniet van het leven!