Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waarom snijden mensen in zich zelf?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben geen psycholoog maar kan me verschillende oorzaken voorstellen. - je wilt voelen dat je leeft - bewijs van geen zelfmedelijden - iets extreems willen doen - hulpvraag / schreeuw om aandacht. Het zal per persoon verschillen, en er zullen ook nog wel andere redenen zijn.

Er zijn veel redenen waarom mensen dat doen. Misschien kun je het beter van deze mensen zelf horen waarom ze het doen. Op deze site staat Automutileren beschreven en mensen die het zelf doen geven daar hun commentaar op http://facetheissue.blogse.nl/log/automutilatie/waarom-automutileren.html . Ik hoop dat dit je vraag goed beantwoord heeft.

Ik zelf omdat ik wel eens onvoorzichtig ben. Het is dan ook per ongeluk. Voor het doelgroep waar jij het waarschijnlijk over hebt, is het volgens mij om de emotionele pijn te overschreeuwen met fysieke pijn. Hierbij is het zo dat de sterkste pijn overheerst. Voor de mensen is de emotionele pijn zo groot dat zij die willen overheersen door zelf fysieke pijn toe te passen.

als ze zich *eenzaam voelt *drugs gebruikt * problemen ( denk aan familie, stelen, criminaliteit dat soort dingen)

Door zelf pijn te creëren voel je even niet meer de pijn die anderen je hebben aangedaan/aandoen. Of je zit psychisch zo diep dat je dit doet om aandacht te trekken. In beide gevallen is behandeling dringend nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100