Hoe werkt het testen van ADD precies?

Je gaat naar de huisarts daar moet je dan iets doen maar wat?
Dan word je misschien doorgestuurd naar een psycholoog en hoe stelt die dan vast dat je ADD hebt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.ahealthylife.nl/adhd-fictieve-ziekte/

Antwoorden (3)

Een echte test is er in feite nog niet:
Er is niet een medische, fysieke of andere test voor de diagnose ADD / ADHD. Om te bepalen of u of uw kind heeft ADD / ADHD, een arts of andere zorgverlener zal moeten worden betrokken, en u kunt verwachten hem of haar om een ​​aantal verschillende tools te gebruiken: een checklist van symptomen, antwoorden op vragen over het verleden en de huidige problemen, of een medisch onderzoek uit te sluiten andere oorzaken voor de symptomen.

Houd in gedachten dat de symptomen van ADD / ADHD, zoals concentratieproblemen en hyperactiviteit, kan worden verward met andere aandoeningen en medische problemen. Gewoon omdat het lijkt alsof ADD / ADHD betekent niet dat het is, zodat je een grondige beoordeling en diagnose is belangrijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor de gebrekkige vertaling,in tweede bron vindt je een duidelijker uitleg maar die laat zich niet kopiëren.
fremar
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Als ADD hetzelfde is als ADHD hoef je, je niet druk te maken. Deze ziekte bestaat niet en is verzonnen door een psycholoog in opdracht van de pillen industrie. Zodat ze een pil op de markt konden brengen die kinderen rustig kunnen maken, zodat de ouders rust hebben. Google maar op: "adhd verzonnen" en je komt op nieuws sites uit van de laatste dagen.
ADD is niet hetzelfde als ADHD, maar dat terzijde. Er zijn diverse test methodes en vaak is er een verwijzing via school, die iets opmerken aan het kind. Maar.... tegenwoordig willen ze bijna aan ieder kind een label hangen, vroeger was een kind druk en levendig, nu heeft ie adhd, vroeger was het kind stil, op zichzelf en dromerig, nu minimaal autistisch enz. We leven in een totaal andere tijd, voor veel kinderen geeft dat problemen, maar dit wordt gezien als afwijking. Google voor de lol maar eens op hsp. Pas op voor diagnoses, dat wil ik vooral zeggen, met andere schrijver eens.... de dsm staat vol met aandoeningen en dat boek is gemaakt met hulp van farmaceutische industrie...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar een psycholoog.
Daar moest ik rapporten van vroeger laten zien, ja of nee antwoorden op alle vragen uit het DSM boek en eventueel een ouder meenemen die kan vertellen over de kindertijd. Aan de hand van deze aspecten werd duidelijk dat ik add/adhd heb. Bij sommige instanties wordt ook gevraagd om bijvoorbeeld iets te teken of speciale puzzels te maken. Bij kinderen wordt vaak ook met de leerkracht gesproken. Natuurlijk begint het gesprek altijd met waarom je wil laten testen, wat voor problemen je ervaart in het dagelijks leven etc.