Zou Victoza kunnen helpen tegen overgewicht als je dit van Seroxat hebt gekregen?

Seroxat is het enige dat helpt tegen mijn dwangstoornis. Maar ik ben erg aangekomen en blijf aankomen, ondanks beweging, gezond eten, koolhydraatarm eten, alles geprobeerd. Ik val ook niet af! BMI is inmiddels 30. Dus echt ongezond. Suiker en schildklier zijn gecontroleerd.
Ik Google me suf en kom Victoza tegen. Is eigenlijk tegen diabetes maar wordt soms ook voorgeschreven bij overgewicht, BMI van 30 of hoger en als niets anders helpt. Kom alleen geen ervaringen tegen van mensen die de combi nemen. Weet iemand hier iets van?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.8K
Ritsuka
5 jaar geleden
Sta je onder begeleiding van een dietist?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja been there, done that. Er ging niets af. Ook zij weet het aan de medicijnen.
Cryofiel
5 jaar geleden
Zelf googelen is erg riskant...

Antwoorden (1)

Of Victoza kan helpen, en of het verantwoord is, kan alleen een arts jou vertellen. (Anderen kunnen jou natuurlijk ook van alles vertellen, maar die informatie is zowel goedbedoeld als onbetrouwbaar.)

Ga dus naar een arts. Dat kan je huisarts zijn, maar je kunt ook advies vragen aan de arts die jou de Seroxat heeft voorgeschreven. Misschien is er wel een goed alternatief voor Seroxat dat jou ook goed helpt tegen de dwangstoornis, maar niet het probleem van het aankomen geeft.

Als er geen alternatief is voor Seroxat dat voor jou geschikt is, kan echt alleen een arts jou helpen om de bijwerking van gewichtstoename te bestrijden. Zelf gaan dokteren is te riskant. Je loopt het risico op allerlei bijwerkingen, en je loopt ook het risico dat je Seroxat ineens niet meer werkt, of juist heel anders gaat werken.

Ga dus naar een echte arts. Naar de arts die jou Seroxat heeft voorgeschreven, of anders naar een andere arts. Nooit zelf gaan dokteren, en nooit op Google kijken.
Cryofiel
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik begrijp goed dat ik hier met de huisarts over moet spreken. Ik was alleen benieuwd, ik kan zat vinden over niet kunnen afvallen met Seroxat en ook over wel kunnen afvallen met Victoza, maar niet over de combi. Omdat niets schijnt te werken zolang je dit spul slikt, was ik op zoek naar positieve ervaringen. Zoveel al geprobeerd.