Kun je jezelf lelijk of mooi denken?

Net zoals als je een ziekte hebt, kan positief denken een positieve invloed op je genezing hebben, en als je negatief denkt een negatieve invloed.
Geld dit ook bij je uiterlijk?
Dus stel je vind jezelf heel mooi en je houd van hoe je eruit ziet, is het dan ook zo dat je mooier wordt en andere mensen je mooi gaan vinden?
Of zit hier geen logica in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf vind positieve mensen aantrekkelijker, want die stralen het uit. Ik heb geen vrienden die depressief of iets dergelijks zijn, zulke mensen geef ik onbewust geen kans.. Ik denk wel dat je mooier overkomt als je positief in het leven staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zit zeker logica in.
Positief zijn scheelt met alles,je wordt niet anders maar je gaat je mooier voelen en staat zelfverzekerder in het leven en straalt dat ook uit en wat je uitstraalt krijg je terug Het gaat er denk ik ook om dat je van jezelf houd.
hou van jezelf zo je bent, en dat klinkt makkelijker dan het is Er bestaat niet zoiets als een perfect iemand, bijna iedereen heeft wel iets waar hij/zij niet tevreden over is.
Dan gaat het ook nog niet alleen om de buitenkant maar ook om de binnenkant.
een mooie verpakking en rot van binnen
(mooi van buiten en een rotkarakter)
daar heb je ook niets aan. Dus als je blij bent met jezelf is dat oke.
Laat iedereen je nemen zoals je bent,
zo niet dan zegt dat meer over de ander als over jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Dus stel je vind jezelf heel mooi en je houd van hoe je eruit ziet, is het dan ook zo dat je mooier wordt en andere mensen je mooi gaan vinden? ' Het gevaar is dat mensen dan je karakter niet mooi vinden! Houden van hoe je eruit ziet kan leiden tot hele vervelende dingen. Te .... is nooit goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ik bedoel ook niet dat je dan kapsones arrogant gaat doen. maar gewoon enkeld en alleen maar jezelf nooi vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*mooi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast positiviteit uitstralen, is er nog iets dat zou kunnen helpen om te zorgen dat andere mensen je "mooi" gaan vinden.
Qua karakter een leuk persoon zijn voor anderen. Ik merk tenminste zelf dat ik bij mensen die ik graag mag ook qua uiterlijk leuke dingen zie. Ze zijn niet perse "fotomodellen-mooi". Maar ze hebben gewoon leuke trekjes, die bij ze passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Krol, ik had het ook over te.... dus als het teveel wordt. Het één kan wel overgaan in het ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is makkelijker om jezelf mooi te vinden als je ook leuke gedachten hebt over jezelf en anderen want dan Glimlach je vanuit je hart meer en oprecht Glimlachende mensen zijn altijd mooi, toch? Dus geef ik een + voor deze vraag zodat 'HamKaasTostie' straks Glimlachend een schoonheidsslaapje kan aanvangen ;-) Bedankt voor deze leuke inspirerende vraag, je hebt weer vele mensen Bewust doen nadenken over de impact van hun Gedachten. Dat kreeg ik automatisch een tevreden gevoel bij, dus je hebt bijgedragen aan mijn 'denkbeeldige' verjongingskuur - LoL Liefs en Big Smile van me

Het beste antwoord

je kan jezelf niet fysiek mooier denken, in de zin dat je neus, lippen, ogen etc niet ineens zullen beantwoorden aan het huidige schoonheidsideaal omdat je jezelf mooi denkt. Het klopt ook niet altijd dat je, als je jezelf mooi vindt, dit ook uitstraalt. Bij sommige mensen werkt dat zelfs omgekeerd, je krijgt dan de stempel "verwaand" etc.
Maar er is nog een groot onderscheid tussen mooi en aantrekkelijk. een mooi iemand kan aantrekkelijk zijn vanuit de fysieke schoonheid. maar soms verandert dit als je er nauwer contact mee krijgt en ga je hem/haar dan minder aantrekkelijk vinden wegens zijn/haar houding gedrag etc.
anderzijds heb je soms mensen waarvan je denkt "die heeft iets". Iemand die totaal niet aan het schoonheidsideaal beantwoordt maar toch een uitstraling heeft die mensen aantrekt. En die vind je dan op de één of andere manier wel mooi.
Het gaat niet zozeer om jezelf mooi vinden, maar van jezelf te houden zoals je bent. Als je dat uitstraalt, word je op de één of andere manier mooier, ook voor anderen.
liveisgreat
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tja... Als jij jezelf lelijk vindt, dan ga je ook meestal geen moeite doen enz, maar als je je zelf mooi vindt dan ga je ook meer tijd en aandacht besteden aan je zelf. Dus ja ik denk dat je dat zelf kan bepalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zit deels een logica in. Je ziet er mooier uit als je echt zelf gelooft dat je er mooier uitziet. Je komt dan zelfverzekerder over, en dat is tot op zekere hoogte aantrekkelijk.
Je kunt echter niet tegen jezelf zeggen 'ik ben mooi, ik ben mooi, ik ben mooi', en er vervolgens niet in geloven...dan straal je het ook niet uit. Dus, als je echt gelooft dat je mooi(er) bent, straal je dat ook uit en word je ook echt mooier gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi ;-) + en Liefs
Het heeft vooral te maken met zelfverzekerd zijn. Mensen die zelfverzekerd zijn komen (bijna) altijd mooier over.

Natuurlijk kun je door alleen zelfverzekerd zijn niet 'mooi' zijn. Uiterlijk doet er ook toe. Maar als je ook nog eens zelfverzekerd bent, zul je veel beter scoren. 1 plus 1 maakt 2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fysiek ga je niet veranderen, maar als jij positief en vrolijk in het leven staat, gaan mensen dat merken.
Je vind jezelf leuk en mooi, je gaat moeite doen om leuke kleding te dragen die bij je past, en dat zie je echt.
Je kunt zeker aantrekkelijker lijken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fysieke veranderingen kunnen er ook wel zijn; wel kleine dingen; andere gezichtsuitdrukking, andere lichaamshouding.
Iemand die zich onspannen voelt en tevreden is, ziet er anders uit dan iemand die zich gedeprimeerd voelt.
Ritsuka
12 jaar geleden
Met fysieke veranderingen bedoel ik dingen als de vorm van je neus die verandert, echt de botstructuur dus. Dat kun je niet anders denken. Je hebt gelijk dat je gezicht anders kan lijken door je uitstraling :)
ja. als jij elke dag tegen jezelf zegt:"ik ben mooi", ga je er vanzelf in geloven. als je daar in gelooft ga je het uitstralen, dan ben je ook mooi.

als je alleen maar negatief denkt straal je dat ook uit. en geloof me, dat is erg lelijk. een prachtig fotomodel dat chagrijnig is ziet er ook niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan jezelf mooi of lelijk schatten alleen er komen dan meestal slechte dingen bij zoals je vind jezelf te dik en je gaat lijnen .
Dat kan heel erg slecht aflopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker , hier zit zeker logica in en er is ook een logische verklaring voor.

Gedachten en Intenties zijn de activators van specifieke hormonen die op hun beurt weer instaan voor onze uitstraling.
Dus het soort Gedachten of Intenties die je bewust of Onbewust toelaat zijn bepalend voor jouw uiterlijk vanwege het soort hormonen die je activeert.

Dit gaat zelfs zover dat je jezelf een jongere look kan Denken vanwege het consequent en ongeremd Denken aan zaken die met mooi en jong zijn te maken hebben.
Voor velen lijkt dit niet te kloppen maar dat komt omdat we per dag heel vaak afwijken van vrolijke, verjongende Gedachten. Sommige mensen gaan ook té krampachtig om met Gedachte-Intenties en dan streef je je doel voorbij. Relax en speels mee omgaan is dus de Boodschap én... Blijven geloven dat het werkelijk zo werkt ;-)

Let maar eens op welk soort mensen er ook op oudere leeftijd nog vrij rimpelloos en jeugdig uitzien.
Het zijn mensen die reeds op jeugdige leeftijd (Bewust of Onbewust) met Algemeen positieve Gedachten door het leven gaan.

Veel Glimlachen is de beste facelift die een mens zichzelf kan geven. Bovendien activeer je tijdens het optrekken van de mondhoeken het soort hormonen die tot Liefdevol, Positief of Constructief Denken (= innerlijke schoonheid) aansporen en daardoor worden dan weer andere hormonen geactiveerd die onze uiterlijke schoonheid bevorderen.
Dit lijkt te simpel om waar te zijn maar het klopt wel, test het zelf maar eens uit bij jezelf en anderen. Het werkt écht.

Dus Ja...
Andere mensen gaan ook jou nog mooier vinden van zodra jij jezelf écht mooi kan vinden.

Liefs en succes ermee!