Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb PDD-NOS en ik mis 'iets' in de richting van vriendschap. Maar ik kan dat niet. Heeft iemand een tip?

Zoals ik al vaker heb verteld, heb ik PDD-NOS, een best ernstige vorm. Ik heb eigenlijk nooit vrienden gehad, het lukt mij echt niet om vriendschappen te onderhouden. Maar hierdoor voel ik me heel vaak alleen, ik heb toch het gevoel dat ik er 'iets' mee wil, al weet ik niet goed wat. Maar vriendschappen onderhouden gaat mij echt niet lukken! Is er iets wat ik kan doen? Zoja, wat? Alvast heel erg bedankt voor het antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
2.9K
liveisgreat
11 jaar geleden
sorry ik heb het echt moeilijk met die afkortingen, ik ben "leek" wat dat betreft. zou het mogelijk zijn dit voluit te schrijven, dus wat je bedoelt met PDD-NOS?
dan kan ik je misschien zinvol antwoorden.
heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo 'Liveisgreat',
PDD-NOS is een vorm van autisme. Iemand met PDD-NOS heeft wel kenmerken van autisme, maar net niet genoeg om het zo te noemen.
Het staat voor: Pervasive Developmental Disorder-Not Otherwise Specifed. Oftewel: Pervasieve Ontwikkelingsstoornis- Niet Anderszins Omschreven. Pervasief wil zeggen dat het door heel de hersenen, en dus door heel het gedrag, doordringt. Op deze site staat veel info, en als u wilt kunt u ook eens kijken op bijvoorbeeld www.balansdigitaal.nl .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alvorens een tip te geven het volgende:
- wat mis je precies? Mensen die interesses met je delen (bijvoorbeeld hobby), mensen waar je mee uit kunt gaan, mensen waar je mee kunt praten? Iets anders?
- wat is de reden dat je geen vriendschap kunt onderhouden? Wat versta jij daaronder?
- Denk je er niet aan om iemand te bellen/ mailen/ sms'en en zo ja: waarom niet?