staat niet aangeboren hersenletsel in verbinding tot crimineel gedrag?

Zo hoorde ik dat iemand gesloten ergens zit die het heeft en zegt: van stelen krijg ik een kick" daarnaast is ie gefrustreerd dat ie gesloten zit, en neemt iedere keer de kans op weg te lopen uit de instelling.

Mijn vraag is hoeveel komt dit voor? En heeft dit met de aandoening te maken?
Ik constateer dat het moeilijk mee om te gaan is, want diegene kan moeilijk aan afspraken houden, maar ik kan diegene moeilijk in de steek te laten, omdat ik zelf ook verwacht dat iemand mij begrijpt, maar weet niet of juiste gevoel is, wat diegene maak afspraken, en bel mij midden in de nacht met de problemen waardoor dit gedrag doet.
Wat kun je doen? als je er mee door gaat in contact?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
1.2K

Het beste antwoord

Nee, niet- aangeboren hersenletsel heeft geen verband ( verbinding) met crimineel gedrag.
Het is mogelijk dat iemand een letsel krijgt waardoor de impulscontrole verminderd is, maar in het algemeen kun je niet zeggen dat dat tot criminaliteit leidt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je zegt dat je diegene moeilijk in de steek kunt laten omdat je zelf ook begrepen wilt worden.
Het is jou keuze om het contact wel of niet voort te zetten. Wanneer je dat wilt, zorg ervoor dat je niet getrokken wordt in zaken waar je niets mee kunt.
Je kunt in ieder geval aangeven dat je niet snachts gebeld wilt worden. En mocht hij bellen, dan zeggen : " ik wil niet dat je me snachts belt" en de verbinding verbreken.
Ik neem aan dat degene met het hersenletsel in behandeling is. Wanneer hij problemen met je wilt bespreken kun je hem naar de behandelaar verwijzen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Je kunt dit onderwerp ook met je eigen begeleider bespreken.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb diegene aangegeven dat hij met zijn persoonlijk begeleider moet gaan praten, het valt mij op als diegene leuke dingen onderneemt met begeleiding, dan belt diegene nooit.
En als ik zelf problemen heeft is diegene er niet, daar heb ik ook niet veel aan.
Ik merk wel dat de begeleiders wisselend dachten over wat diegene deed stelen en liegen, en dan zei diegene ik kan er niets aan doen, want dat doe je wel als je gedwongen zit, ik heb diegene altijd gewezen op zijn verantwoordelijkheid en als diegene een half uur fietsen had op een dag alleen dan verknoeide diegene voor zich zelf.
Dan zei diegene ik krijg een kick van het stelen, en zei: ik ontken het bij de politie" Hoe het werk in iemand hoofd, ben ik benieuwd .