Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

kan je van constant onder je niveau werken een burnout of iets dergelijks krijgen?

Ik ben constant bezig met werk wat onder mijn niveau is.
Hierdoor ben ik ook constant vermoeid en heb ik hoofdpijn. Het liefste wat ik de hele dag wil de laatste tijd is naar huis om een betere baan te vinden.

Ik heb het idee dat ik dit niet meer erg lang ga volhouden.
Wat kan er gebeuren als ik hier nog lang mee door ga.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, het heeft zelfs een naam: bore-out. Ofwel: eigenlijk verveel je je te pletter! Er zijn mensen die beweren dat een bore-out erger is dan een burn-out, en de bore-out schijnt behoorlijk vaak voor te komen. Veel mensen die met burn-out worstelen, hebben eigenlijk een bore-out. Ik zou zeggen: stroop je mouwen op, en probeer verandering te brengen in de situatie! Misschien kun je met je baas praten over een andere functie of een interne opleiding. Wees dan niet negatief over je huidige functie, maar vertel dat je meer uitdaging wilt, en dat je denkt dat je meer voor het bedrijf kunt betekenen. Ook mogelijk: je kunt een studie of een eigen bedrijfje beginnen naast je werk. Dat is misschien in het begin moeilijk, omdat je nu natuurlijk geen energie hebt, maar als het eenmaal gaat lopen, zul je wel opfleuren. Dan is het natuurlijk wel moeilijk om je werk niet te verwaarlozen, maar dat kun je dan vast ook beter verdragen. Intussen kun je ook naar een andere baan uitkijken. Je kunt ook eerst eens een boek lezen over het verschijnsel. Dan kun je beter beoordelen of dat inderdaad het probleem is. In de bron vind je interessante info en ook goeie tips om jezelf weer uit het moeras te hijsen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100