Mijn vader neemt zoals de meeste bejaarden wat medicatie, hoe k vind dat hij vaak druk praat in zijn slaap, hoe kan je dat vermijden?

ook tijdens zijn middagdutje, maakt hij vaak een beweging met zijn mond of rust niet rustig om het zo te zeggen. Vaak voelt hij zich ook niet uitgeslapen in de ochtend na zijn nachtrust.

Toegevoegd na 1 minuut:
er zijn enkele foutjes in de zinsbouw

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Ik veronderstel, dat het niets of weinig te maken heeft met medicatie. Waarschijnlijk is het alleen de leeftijd: bij oude mensen gaat het geheugen zijn rol opeisen. Allerlei beelden uit het verleden dringen zich op en vragen om opnieuw een plaats te krijgen in het bestaan. Bij een aantal mensen uit zich dat in bij voorbeeld mompelen in de slaap of zelfs tijdens wandeling of tijdens een pauze.
Er is geen reden voor ongerustheid. Waarschijnlijk niet te vermijden. Maar als hij erover wil praten: luister met interesse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik ook: héél vaak gaan die dromen over de weg kwijt zijn en ovr mensen die niet gloven wat hij zegt. Ik zou willen dat hij rustige nachtrusten had en voldoening heeft van zijn nachtrust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie ook mijn reactie op uw antwoord

Andere antwoorden (2)

Ik zou in de bijsluiter lezen of navragen bij de huisarts/waar hij de medicatie heeft gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je zorgen maakt over het medicijn gebruik van je vader, maak dan een afspraak bij de huisarts om dit samen door te nemen.
ouderen slapen sowieso vaak minder lang en soms ook niet zo vast. Of dit door de medicijnen komt kan een arts bepalen.