heeft iemand verstand van clorazepaatdikal?

Ik heb dit van de dokter gekregen in ieder geval tot maandag voor mijn angsten en spanningen. En heb er net een uurtje geleden eentje genomen maar ik voel geen verschil, en ben ook nog heel erg wanhopig en het word steeds erger. Weet iemand wat ik kan doen? Er nog een paar nemen met een paar oxazepam? Of kan ik beter die dokter bellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1K

Het beste antwoord

Ik heb ze een tijdje geleden ook voorgeschreven gekregen en op mij hadden ze ook weinig effect.
Maar bij mij was dat omdat ik daarvoor Xanax had gebruikt( misschien ken je het?)dat is een veel zwaarder middel( waar ik wel heerlijk rustig van werd) en het schijnt dat dat ook invloed heeft.Heb je misschien ook al eerder zwaardere medicatie gebruikt?
1 of 2 pilletjes meer als voorgeschreven was heb ik ook wel genomen, meer lijkt me niet verstandig.
Probeer niet in paniek te raken als het niet werkt, ik weet dat het moeilijk is vooral als je alleen bent(?)
Maar,echt, dan wordt je alleen maar banger en onrustiger omdat je bang bent dat het niet werkt,een vicieuze cirkel dus.
Misschien kun je ademhalingsoefeningen doen?
Soms helpt dat, ga rustig liggen,in een rustige kamer, weinig licht aan, zacht muziekje( niet teveel impulsen!) en concentreer je op je ademhaling.Neem 1 extra pilletje voor de zekerheid.
Dokters zijn er in het weekend alleen voor spoedgevallen.
Ik denk niet dat ze iets voor je kunnen doen, vooral omdat je eigen arts je dit heeft gegeven tot maandag.
2 soorten medicijnen bijelkaar versterken elkaar wel,dat heb ik ook wel gedaan.Maar niet meer dan 2 hoor,wel uitkijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed afgewogen advies. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Keesvi
Dank je,fijn te horen!
Vooral van iemand die weet waar hij het over heeft.^_^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij ook dank voor je compliment! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel! Het is gelukt, en zonder dokter :-) Enne, het helpt bij mij idd ook niet omdat ik al diverse medicijnen heb gehad in het verleden. Waaronder nu dus ook (Weer) antidepressiva. Maar bedankt

Andere antwoorden (2)

nog een paar nemen en ook nog een paar oxazepam lijkt me beslist niet de goede oplossing. misschien is de inwerkingstijd van uw genoemde geneesmiddel wat langer dan een uurtje. anders dokter bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Memyselfenik,

Ik zie dat je medicatie gebruikt. Het is altijd verstandig om bij veranderingen binnen medicatiegebruik contact op te nemen met je huisarts.

Ik heb al eerder een keer geantwoord op een vraag van je en wil je nogmaals benadrukken dat om te beginnen de de mens van nature bang maar bang is voor 2 dingen te weten voor hard geluid en voor (het gevoel te) vallen. Deze angsten komen vanuit je babytijd.

Alle andere angsten zijn later ontstaan door welke gebeurtenis dan ook. Dit zal ook zeker in jouw geval zo zijn. M.a.w. je hebt jezelf onbewust aangeleerd dit gedrag te vertonen en hoe raar het ook wellicht klinkt het heeft je ook ooit iets opgeleverd.
M.a.w. alle aangeleerde gedragingen zijn ook weer af te leren dat is dan weer een voordeel.

Ik wil je adviseren om met je huisarts te bespreken wat wat hem betreft de eventuele mogelijkheden zijn om in contact te treden met een NLP praktijk. Of anders ga er gewoon heen en vraag naar de mogelijkheden. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor jezelf. (let wel: ik zeg niet dat het in plaats van doktersbezoek moet/kan)

Het grip krijgen op je emoties en het veranderen daarvan behoort tot de mogelijkheden bij het werken met NLP interventies.
Wat je nu wel weet is dat je van je angsten af kan komen.

Mooie van is een interventie vanuit het NLP (neuro linguistisch programmeren) is is dat bij deze interventies het alleen gaat om het proces/patroon dat zich afspeelt in je hersenen op het moment dat je in aanraking komt met hetgeen je bang voor bent. De interventie zorgt ervoor dat je nu juist dat patroon veranderd.

Daarnaast zijn er binnen het NLP ook nog andere mogelijkheden om van je angsten af te komen.

Veel sterkte bij het nemen van je beslissing.