Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan de combinatie seroquel en diazepam?

Mijn man krijgt op het moment Seroquel en diazepam voor de avond. Nou heeft hij vorige week andere Seroquel gehad die gedoseerd stofjes afgeeft, maar gisteren had hij ineens dat hij 2 uur kwijt was. Hij had de telefoon opgehangen en daarna weet hij niets meer tot hij 2 uur latere voor het eten geroepen werd. Nou heeft de arts hem vandaag weer naar de reguliere Seroquel gezet, maar dan een lagere dosering. Voor de nacht heeft hij Diazepam zodat hij niet te gespannen is in zijn slaap. Kan het zijn dat hij de controle over bijvoorbeeld zijn blaas verliest door Diazepam? Hij gebruikt het nu al een tijdje en heeft dit nog nooit gehad, toch zeggen ze dat het daarvan komt. Wie kan ons helpen, we zijn even het spoor bijster en weten even niet of hij wel de goede medicijnen krijgt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kwijt zijn van die 2 uur hoeft niet van de seroquel te komen, maar kan ook voortkomen uit de ziekte waarvoor je man deze medicijnen krijgt. Of hij de juiste medicijnen krijgt ligt in de handen van de arts die ze voorschrijft, dat is echt geen natte vingerwerk, van, we doen maar wat. Vertrouw op de arts en ga met vragen terug. Niemand anders kan goed beoordelen of deze medicatie geschikt is voor je man. Diazepam is oa een spierontspanner wat ook ontspanning van de sluitspier kan geven, dit i.c.m. een diepe slaap kan er voot zorgen dat het mis gaat.

Dit is een combinatie die wel vaker voorkomt, in die zin is er niets mis mee. Wel is het zo dat je van Seroquel gedurende de dag wat suffig kan zijn, en in combinatie met diazepam (sufheid en oa spierverslapping) kan dit elkaar versterken. Dus dat je man zich overdag suffer voelt dan normaal. Ik zou wat meer achtergrondinfo nodig hebben om je een betere uitleg te kunnen geven. (Is hij gelijktijdig begonnen met de medicatie, welke dosering?) Misschien is het wat zoeken naar de juiste dosering voor je man. Dit kan een aantal weken duren. Controleverlies over de blaas is mogelijk door de diazepam. Echter, dit komt weinig voor. Als het al voorkomt is het vooral bij ouderen die van zichzelf al verminderde blaascontrole hebben. Zolang de bijwerkingen niet zijn opgetreden zou ik me daar niet al te druk om maken. Als er bijwerkingen optreden of je man voelt zich niet lekker bij het medicijngebruik, neem contact op met de arts. Hij kan als het goed is ook precies uitleggen waarom hij voor deze combinatie heeft gekozen. (waarom bijvoorbeeld diazepam ipv oxazepam). NIET zomaar zonder contact met een arts stoppen met gebruik.

ik kan je wel vertellen dat je van seroquel de controle over je blaas kan verliezen(uit eigen ervaring) ik ga er vanuit dat je man in behandeling is bij een psychiater die zou moeten weten of seroquel en diazepam samen kunnen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100