Hoe vertel je een leerlingbegeleider dat je hulp nodig hebt?

Met hulp bedoel ik niet me huis werk ofzo maar echt hulp want ik voel me namelijk voor de tweede keer echt nie goed de eerste keer was een drie tal maanden geleden toen heb ik overdosis met lieter alcohol geprobeerd zonder resulaat ik heb ook al vaak op het dak gezeten hopend dat ik er van zo vallen ik at niet meer is sneed mezelf maar toen werd het beter maar het is allemaal weer terug aan het komen is en nu heb ik echt door dat ik hulp nodig heb maar ik weet niet hoe je dat zo vertellen aan een volwassen ik kies voor llbegeleiding omdat een vriendin de eerste keer naar hen is gegaan omdat ze wist hoe ik me voelde maar toen deed ik alsof er niets aan de hand was maar ik wil niet weer zo een donkere tijd door gaan heeft iemand tips ofzo want ik weet het echt niet

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Ivana
5 jaar geleden
Als je echt niet weet hoe je dit moet aankaarten, dan laat je deze vraag van jou lezen. Neem je pc mee en zeg: 'zou u dit alstublieft willen lezen, want ik weet niet goed hoe ik het zeggen moet.' Dan is het gesprek geopend en begrijpen ze direct hoe klem je zit. Ik weet zeker dat ze je onmiddellijk zullen begrijpen, want wat je hier opschrijft is héél duidelijk een indringende hulpvraag.
Ik wens je gauw steun en goede hulp toe. Dat is hoognodig.

Antwoorden (3)

Als jij jouw leerlingbegeleider vertrouwd zal ik hem precies vertellen wat je de afgelopen tijd hebt doorgemaakt. Vraag hem of hij tijd voor je wilt maken en dat het belangrijk is. Het is goed van je dat je weet dat je hulp nodig hebt, daar heb ik veel respect voor.
5 jaar geleden
je kan ook even een mailtje sturen voor als je het moeilijk vind om te praten er over verder wens ik je veel succes
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi,

Aan je verhaal te zien is het inderdaad een goed idee dat je hulp gaat vragen. En dat je dat niet meteen de eerste keer hebt gedurfd is heel goed te begrijpen. Zit je op de middelbare school?

Je kunt je leerlingbegeleider of mentor gewoon precies vertellen wat je hier op Goeievraag ook vertelt. Vertel bijvoorbeeld dat je je niet goed voelt en dat een tijdje geleden ook al had, maar dat je het toen nog niet durfde te vertellen. Als je dat hebt gedaan en je weet niet zo goed hoe je moet beginnen, vraagt hij/zij vanzelf wel door en kunnen jullie naar een passende oplossing zoeken.

Misschien vraagt je leerlingbegeleider wel of je op gesprek wilt komen bij de counselor van school, of als je dat fijner vindt kun je naar een psycholoog gaan. Daar hoeft niemand op school iets van te weten, tenzij je dat zelf wilt.

Ik hoop dat het je gaat lukken, of misschien heb je het al gedaan?

Zou je een update willen plaatsen van hoe het is gegaan?
Denk eraan: niets is fout en het is alleen maar goed dat je jezelf wilt helpen!

Groetjes,
Iris