Is lucide dromen gevaarlijk?

Is dat gevaarlijk? Zoja waarom?
En kun je er van gaan slaapwandelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Lucide dromen zijn dromen, waarin je zelf beseft dat je droomt, en je droom kunt sturen. daardoor ga je echt geen gevaarlijke dingen doen, dus nee ze zijn niet gevaarlijk
12 jaar geleden
Het zou best kunnen dat je gaat slaapwandelen tijdens een lucide droom, maar niet specifiek door lucide dromen.
Kans is groot dat je dan ook slaapwandelt als je een "onbestuurbare" droom hebt.

Af en toe heb ik ze ook wel eens en is de nacht een compleet pretpark, maar slaapwandelen heb ik voor zover ik weet nooit gedaan.