als de plastisch chirurg zegt dat hij je niet opereert omdat je er prima uitziet, moet ik dat dan maar aannemen, ondanks bijn hevige onzkerheid?

Ik ben weleens gepest om mn uiterlijk, ik als meisje, ik heb ook heel veel kwetsende woorden moeten verwerken, er was iemand die zei dat ik zo lelijk was, dat plastische chrirugie mij niet kon helpen en dat geen enkele jongen ooit wat met mij zou willen, en door andere mensen is er ook veel kwetsende dingen egzegd, wat betreft mn uiterlijk, Ik kon het niet meer trekken, dus maakte ik een afspraak met de plastische chirurg en die zei dat ik het ECHt niet moest doen omdat ik er prima uitziet, Hij zou meer duizenden euro's aan mij kunnen verdienen maar wilt mij toch niet opereren, en nu benik een beetje verward, wat moet ik doen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (6)

Zie het als een compliment, je hebt geen chirurgie nodig om er mooi uit te zien. Ga op een cursus om meer zelfvertrouwen te kweken en blijf gewoon puur natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Pesten komt bijna altijd uit jaloezie, of omdat iemand "cool" wil lijken bij zijn/haar vrienden.
Het heeft niets met jou te maken, en je moet je er niets van aan trekken.
De plastisch chirurg weet waar hij het over heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je meer aan psychologische hulp dan aan chirurgie. Misschien kun je met iemand praten. Je huisarts kan je hiermee verder helpen. Als je nog op school zit is er vaak een (school)maatschappelijk werker waar je mee kan praten. Dat kost niks! Of praat met je mentor, als je daar een goede band mee hebt.
Als je aan je zelfvertrouwen kunt werken zul je merken dat ingrepen aan je uiterlijk niet nodig zijn. Dan straal je iets uit wat vele malen mooier is dan een fotomodellenuiterlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent naar een hele goede chirurg gegaan, hij kijkt naar jouw belang, niet naar het zijne (het geld), je moet proberen te kijken naar je mooie kanten en de minder mooie leren accepteren, als je wat ouder bent ben je blij dat de chirurg je niet behandeld heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je niet zien, maar ik denk dat er niets mis met je is.
Die plastisch chirurg zegt dat je er prima uitziet. Ik zou zeggen: herhaal dat tegen jezelf elke dag. Zo iemand ziet elke dag van alles, hij kan het weten!!!!

Blijkbaar zijn er heel erg vervelende mensen die het nodig vinden om je te kwetsen, dat is buitengewoon kl***n.
Denk je dat die mensen je niet meer zullen kwetsen als je je laat opereren? Als die mensen nu al zo vervelend zijn, denk je dat ze dan ineens niet meer vervelend zijn?
Ik denk dat ze je nog steeds zullen willen kwetsen.
Al ben je de prachtigste vrouw op aarde.

Misschien is het inderdaad verstandig om hulp te zoeken.

En ik zou beslist niet meer met die mensen omgaan, als je dat kunt vermijden!!!
Als je ze toch tegen komt, en ze zeggen weer zulke dingen, dan kan je misschien beter gewoon je schouders ophalen. Dit zijn heel vervelende mensen (zacht gezegd, schelden is hier niet toegestaan, denk ik?) en als ze het nodig vinden om zulke onaardige dingen te zeggen dan zijn ze je aandacht en tranen niet waard....
Zoek leuke mensen op, ik hoop dat dat kan!!!!

Ik wens je heel veel sterkte, en geloof gewoon die chirurg.
Ik zou trouwens niet tegen die mensen zeggen dat je naar een plastisch chirurg bent geweest, dat vinden ze waarschijnlijk alleen maar hilarisch...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Jeemz,

Absoluut aannemen wat die chirurg zegt. Namelijk; hij kan duizenden euro's aan je verdienen, maar dat is hem het blijkbaar niet waard. Liever vertelt hij je dat je niets aan jezelf hoeft te veranderen. Dat zou een plastisch chirurg echt niet zomaar zeggen.

Wat ik je wil aanraden om te doen, is op een of andere manier je pestverleden te verwerken. Dit kan bijvoorbeeld door middel van therapie, of een confrontatie met de pestkop.

Ik zelf ben ook gepest (in de brugklas) en voor van alles en nog wat uitgemaakt. Zo zou ik te lelijk zijn geweest om überhaupt te mogen leven. Nu weet ik dat ik er zeker mag zijn en dat die pestkoppen in vergelijking met mij gewoon trollen zijn :')

Wat bij mij heel erg heeft geholpen is de confrontatie met de pester aangaan. Ik heb dit wel via het internet gedaan, omdat ik een face-to-face gesprek te heftig vind. De pester heeft mij haar oprechte excuses aangeboden en uitleg gegeven. Voor mij is het klaar nu.

Ik hoop dat ook jij dit hoofdstuk kan afsluiten en van jezelf leert te houden.

Liefs
IG