Ik heb last van paniekaanvallen, op dit moment. Suggesties??

Ik heb sinds vandaag weer erge last van paniekaanvallen, heb hiervoor oxazepam gekregen, max 3 per dag.
Heeft iemand een tip wat ik het beste kan doen, om me nu wat rustiger te voelen? Ik laat mijn vriend zich druk maken, terwijl ik dit niet wil.

1 rede weet ik wel, waardoor dit komt, en dit is dat het financieel even niet lekker zit. Na het weekend is er pas weer geld, hoe kom ik het weekend door?

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg uitleg, maar ik weet me even geen raad meer met mezelf.

Dankjulliewel.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik heb nu net nog een oxazepam genomen, hier wordt ik straks wel slaperig van, moet ik me hiertegen verzetten, of lekker gaan slapen?

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik heb nu net nog een oxazepam genomen, hier wordt ik straks wel slaperig van, moet ik me hiertegen verzetten, of lekker gaan slapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas weet ik geen goede tips voor je, wel wil ik je ontzettend veel sterkte wensen. Oh ja, de enige tip die ik je kan geven is: durf om hulp te vragen als je die nodig hebt! In een van je reacties lees ik dat je anderen niet wilt opzadelen met jou problemen. Dat herken ik echt ontzettend, ik wilde dat ook nooit. Nu doe ik dat echter toch en ga ik ervan uit dat mensen zelf hun grens aangeven. Durf dus alsjeblieft op mensen te steunen, natuurlijk lost dat niet 1 2 3 je probleem op, maar het brengt je misschien wel een stuk opluchting. Ik heb geen ervaring met paniekaanvallen, maar ik weet wel dat emoties je in alle staten kunnen brengen. En dat je misschien wel denkt dat het nooit meer overgaat. Schrale troost misschien, maar geloof me er zit hier iemand die aan jou denkt en die er alle vertrouwen in heeft dat er voor jou ook mooie tijden aankomen. Nogmaals sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! ;-) Goeie tips!!

Het beste antwoord

Denk niet aan morgen,maar aan vandaag!Heel belangrijk voor zorgen die je vandaag niet kan oplossen dat zie je morgen dan wel weer.Zorgen komen op elk mens af,maar als je vandaag het geld probleem niet kan oplossen ,probeer dan toch te genieten van de dingen om je heen.Morgen is er weer een nieuwe dag.Een paniekaanval komt door stress en niet omdat je geen geld heb,als je dit aanneemt gaat vanzelf je paniek aanvallen weg.Leer om over je paniekaanvallen te lachen,accepteer dat die komen en gaan.Je zal merken dat ze wegblijven.Van iemand die weet wat paniekaanvallen zijn.
Carpe Diem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Let op je ademhaling. Blijf rustig in en uit ademen, ga er desnoods even bij liggen als het niet goed lukt. Probeer rustig wat water te drinken. En misschien kan je even bij iemand terecht als je een erge paniekaanval krijgt/hebt.
Veel succes, en hopelijk gaat het snel over!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, dit zal ik ook zeker doen. Lijkt me niet verstandig om achter de laptop te blijven zitten.
Als je toch achter de laptop wilt blijven zitten... ga dan vooral grappige filmpjes op youtube kijken!
Dat helpt ook. Lachen is een geweldig medicijn tegen angst.

Zoek wat pixar shorts bevoorbeeld... For the Birds, Partly Cloudy, Jack Jack Attack, etc.
Maar ook Jeff Dunham, of bijvoorbeeld George Carlin.

Veel plezier met lachen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste zou ik de oxazepam mee stoppen bij veel gebruik kan je junk gedrag krijgen en dat uit zich in paniek om niks en schrikken om niks raad je aan om te beginnen met diazepam is erg rustig voor het lichaam en wordt erg goed verdragen en werkt langer oxazepam werkt namelijk met een piek en dan is hij uit gewerkt diazepam werkt een aantal uur door zonder piek en als je een paniek aanval heb is lopen een erge goede manier om het van je af te gooien en vermijd suiker producten en cola en caffeine dat zijn trikkers en probeer te achter halen waarom je paniek aan val is begonnen dit alles wat ik vertel vertel ik uit eigen ervaring dus weet hoe het is een paniek aanval sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, koffie drink ik dus nu niet verder op. Morgen neem ik contact op met mijn psyciater, met de vraag over de Diazepam. Dit heb ik idd vaker gehoord, dat oxazepam maar voor even is. Nogmaals bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gene gaat het ook navragen na mijn advies en ik weet helaas hoe dit wereldtje in mekaar zit heb er zelf ook jaren in gezeten en verschillende pillen voor gehad en diazepam is gewoon weg erg goed voor paniek aanvallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag het idd ook na aan mijn behandelend arts. Makkelijk kom ik en denk ook vele anderen niet zomaar aan de pammetjes. Tanja, bedankt voor de zorg die je uitspreekt. En dirkvp78 thnx voor de tip.
als ik dit zo lees vraag ik me af of het wel goed gaat met je. Je hebt niet zo maar paniekaanvallen. Je noemt al je financiele situatie, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat de oorzaak is van je paniek (het kan wel een aanleiding zijn hoor!)

Mijn voorstel als maatschappelijk werker; ga eens met iemand praten. Maatschappelijk werk is altijd gratis, en je kan ook even bij de GGZ of Riagg aanklopen. Niks raars aan, iedereen heeft wel eens wat.

succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, het is waar dat het een aanleiding is. Ik ben een enorme drukte maker, erg onzeker, en wil niemand met mijn 'probleem' opzadelen. Ik weet dat dit niet goed is. Ik ben al in behandeling bij psycholoog, en heb een jaar therapie gevolgd. Vrijdag heb ik weer een afspraak. Bedankt!
Ga waarnemen! Wat zie je om je heen? Zoek alle rode of bv groene dingen in je huis en noem ze hardop Of ga de tafel van 8 of 9 of 13 of 14 hardop zeggen Je zoekt dan afleiding van de angstige gedachtes
Ik heb zelf al 6 jaar een paniekstoornis dus is weet precies wat het is
Bovenstaande kan je echt gebruiken in een gevoel van paniek
Je gedachtes maken je angstig dus probeer je gedachtes te veranderen
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Dit onthoud ik zeker. Dit heeft bij jou dus geholpen? Of dit doe je nog steeds?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dit nog steeds!
Op straat of in de auto ga ik bv op zoek naar gele of rode dingen onderweg Soms heb ik er zelfs na een tijdje echt lol in
Probeer het! Dit kan overal in elke situatie dus ook gewoon thuis!
Je kan ook naar een schilderij kijken en alles opnoemen wat je ziet op dat schilderij ziet
Ik zeg niet dat je van al je Paniekaanvallen afkomt zo maar het helpt wel! En misschien helpt het bij jou zo goed dat het wel dé oplossing is! En probeer zoveel mogelijk van de pammetjes af te blijven Het is troep!
Probeer hoe moeilijk het ook is, te relativeren.
Bedenk: Ik heb nu een paniekaanval die deze angstige en lichamelijke klachten veroorzaken.
Probeer daarbij hoe moeilijk ook, via je buik te ademen, dus niet hoog via je borst.
Door je neus naar binnen en mond naar buiten.
Heel veel sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is idd het beste wat ik kan doen, maar er komt nog zoveel tussen. Heb het idee niet sterk genoeg te zijn om over deze angst zo goed te relativeren. Maar bedankt voor je antwoord, kan er zeker wat mee.
'gewoon' toelaten, niet tegen verzetten.
paniek is een fysieke sensatie voornamelijk. Besef dat er 'niks gebeurt'. Er is alleen een sensatie in je lijf.
Weet dus ook dat het weer overgaat.
Hoe meer je het wilt stoppen, en er tegen strijd met allerlei 'probeelseltjes', hoe meer dit averechts kan werken.
Wel goed is je wereldje zo klein mogelijk maken, lichte afleiding zoeken, maar hou je blik open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar mijn wereldje zo klein mogelijk maken? Is dat idd een positief punt? Ik merk dat ik mezelf ga afsluiten van de mensen in mijn omgeving, en heb het idee me hier juist slechter en angstiger door te gaan voelen.. Afleiding ben ik idd met je eens. Ook dit vind ik moeilijk, afleiding zoeken. Bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weinig prikkels bedoel ik, en dat is iets anders dan afsluiten. Maak de dingen zo basaal mogelijk, eet goed, verzorg jezelf goed, slaap voldoende. Ga wandelen, bewegen.
Voel je verbonden met jezelf, en wat je voelt, ook al is dat op dit moment angst.
als het niet lukt te ontspannen helpt het om even te gaan liggen en geconcentreerd met je tenen te gaan wiebelen doe dat geconcentreerd als een soort gym. Op een of andere manier ga je hierdoor weer laag ademen. ben je ergens waar je niet kunt liggen of tijdens auto rijden helpt het ook om je tong tegen de achterkant van je ondertanden te duwen, probeer maar eens je kunt dan gewoon niet hoog ademen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeerde het zojuist, en het ademen gaat dan idd beter, al voel ik me nu sowieso iets beter. Maar morgenochtend kan het weer bergafwaards zijn.. Ben erg blij met de goede tips, en ga ze ook zeker even op papier zetten. Bedankt voor je reactie.
Ik heb ook soms last van paniekaanvallen, erg lastig!
Hetgeen ik persoonlijk doe is mij focussen op andere dingen, bijvoorbeeld: tv kijken, aan de pc bezig zijn, probeer rustig in te ademen, terwijl je buik naar buiten gaat( niet naar binnen!)
En adem terug uit ( traag) zodat je buik terug naar buiten gaat, van manier van spreken natuurlijk!
Neem dan ook je tijd.
Zet een rustig muziekje op.
Maar heb jij dan nog paniek na het innemen van die pillen?
Misschien neem je er teveel?
Zorg goed voor jezelf, sterkte!

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer je medicatie op dezelfde tijdstippen te nemen.
Dat regelt je lichaam.
Maar ik zou toch heel zeker met je dokter spreken!
Niet met een die constant pillen geeft, want die pillen is maar een tijdelijke oplossing
Maar het neemt de oorzaak niet weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, vervelend dat je paniek aanvallen hebt. Mijn partner heeft dat ook en na de Oxasepam, heeft ze nu anti-depresieva. De werken na een paar maanden, terwijl de Oxasepam meteen werkt, maar ook verslavend is en je er suf van wordt. Er zijn mensen die dit gebruiken als slaapmiddel.
Kortom, korte termijn: Oxasepam en langere termijn: een anti-depresieva. Het blijft klote! Overleg met een deskundige... Succes.