waarom lijkt in onze dromen alles realistisch terwijl het helemaal op niets slaagt?

Ik slaap, rijd met de auto, plots ben ik aan het zwemmen, 5 min erachter zit ik n Amerika? bizzar, niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

We lijken met onze dromen onze hersenen een beetje op te schudden zodat we er weer een dag tegen kunnen.
Tijdens het dromen zijn er verschillende delen van onze hersenen actief en in onze dromen kunnen we dan ook zien en dingen horen, maar het voorste deel van onze hersenen (de prefrontale cortex) werkt niet als we dromen en dat is nu juist het deel van de hersenen wat onze besluiten weegt en kijkt of iets wat we willen realistisch of haalbaar is.
Zonder prefrontale cortex kunnen we dus kennelijk het ene moment thuis en het volgende in Australië zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je droom is zo snel als je gedachten. Dat maakt veel mogelijk...
13 jaar geleden
De meeste mensen een paar dromen per nacht. Maar, omdat je slaapt, en dus niet wakker bent, hou je je ook niet bezig met "hoe lang droom ik" en "wat droom ik" en "wat is hier de logica van" en "hoe kan dat". Omdat je dus verschillende dromen hebt en je je nergens mee bezighoudt, lijkt het dus alsof alles in elkaar overloopt, maar eigenlijk droom je dus verschillende korte dromen die in jouw beleving vlak achter elkaar gebeuren.

Je kan het jezelf aanleren om lucide te dromen, oftewel je bent je ervan bewust dat je droomt als je slaapt en zo leer je ook beter wat je droomt en hoevaak je droom per nacht, én niet geheel onbelangrijk, of je droom één droom is (Want soms droom je daadwerkelijk dat het heel raar in elkaar overloopt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terwijl je droomt verwerk je dingen die je mee hebt gemaakt. Alleen doordat er een deel in je hersenen niet actief is terwijl je slaapt lopen die dingen niet in goede/normale volgorde. Hierdoor kan het zijn dat je het ene moment in China zit en een seconde later thuis bent ofzo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overdag werken de hersenen met aminen en ’s nachts met cholinen. De overhand van aminen zorgt ervoor dat we overdag goed reageren op informatie en logisch nadenken.

De REM slaap begint omdat bepaalde zenuwcellen in de hersenstam actief beginnen te worden. Daardoor krijgen de cholinen ineens de overhand. Deze zenuwcellen activeren het midden van de hersenen. Dit gebied houdt zich bezig met het verwerken van emoties. Als gevolg daarvan ervaren we een bepaalde emotie in onze dromen.

Omdat de cholinen de overhand krijgen, wordt de informatie op een andere manier verwerkt. De hersenen sluiten zich af van de buitenwereld en verwerken alleen nog maar informatie die door onze eigen hersenen gemaakt wordt.

Daardoor zien we in een droom een omgeving die er niet is en zijn er andere personen. Dit is allemaal informatie die uit je eigen hersenen komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze dromen lijken realistisch omdat het verzamelde fragmenten uit een Gelijktijdige Realiteit van 'Elders' zijn.
Met andere woorden, de droom van hier is de realiteit van elders.
Doch vanwege het maanzieke (wispelturige) Electro-Magnetisch veld van de Aarde worden die beelden uit de context getrokken en door elkaar gemixt.

Daardoor 'lijkt het er op dat ze nergens op slaan doch je zal op termijn merken dat er absoluut logica zit in hetgeen je droomt en dat er altijd linken kunnen gelegd worden tussen hetgeen je droomt en hetgeen jou overdag het meest bezig houdt.

Hetgeen wij hier als echt of Realiteit ervaren zijn de droombeelden voor Elders.

We gaan wonderlijke tijden tegemoet want steeds meer mensen beginnen die logica te ontdekken en daardoor gaan dromen steeds minder verward overkomen.

Bereid je al maar voor op de verklaring van de wetenschap als zouden wij ons al die tijd in een levensechte droomfase hebben bevonden. Klinkt bizar mar ok jij al hier al dromend verklaringen en aanwijzigen van krijgen.
geniet er met volle teugen van want daarvoor is deze Never-Ending Droom-Reis bedoeld ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in dromen kan alles net zoals het er met fantasie niets te gek is en alles mogelijk is.

het is dus nog lang dat er je er 5 minuten over deed om in Amerika te komen. het had ook achter een kastdeur kunnen zitten bijvoorbeeld :)