Mediteren
Lekker badderen met een mooi boek
Op het balkon bij ondergaande zon een glas rosé nuttigen..
Met een heerlijk kopje koffie in de tuin zitten
Met een vriendin naar de sauna
Een boswandeling met de hond en als afsluiting een warme chocolademelk met slagroom
In het gras zonnen en een audioboek luisteren op mijn iPod
Met een deken op de bank tv kijken
Een concert van je favoriete artiest/band bijwonen
Lekker een halfuurtje Animal Crossing spelen op de Wii
Wat ontspannende Yoga oefeningen doen in de huiskamer, terwijl de hond naast m’n matje met me meekijkt
Op de chaise longue onderuitgezakt uit het raam naar een druk kruispunt kijken, terwijl jij heerlijk warm met een deken over je heen zit
Met de auto in de file staan en heerlijk dagdromen over hoe mooi het leven eigenlijk is
Schommelen in mn hangmat! (mag met boek, mp3 speler of tv en een glas wijn)
Koken
Slapen
Seks
Me laten verwennen door m’n moeder
Lekker muntthee en citroentaart eten in Dudok met leuke mensen
Een middag shoppen in Rotterdam
fremar
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
"Seks
Me laten verwennen door m’n moeder"
Die 2 regels vlak achter elkaar klinkt een beetje fout, maar het is een hele goede lijst met leuke tips :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL. Moest lachen om jouw gewaagde conclusies.
Hardlopen, wandelen, fietsen. In ieder geval zorgt buitenlucht voor energie en ontspanning.

Verder kun je rustige muziek luisteren terwijl je op de bank ligt. In bad gaan liggen met geurige oliën.
Yoga oefeningen doen, naar de sauna of zwembad gaan.

Én een hele goeie is om 's middags een uurtje te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben jij een miss of een mister perfect? Je moet niet teveel van jezelf vragen. Nobody is perfect.
Sporten en bewegen is een prima uitlaatklep. Fietsen, wandelen, zwemmen, voetballen, ... alles is goed.
Ga iedere dag lekker even naar buiten.
Ook een warm bad of douche doet wonderen.
Doe iets leuk met je vrienden. Dit helpt om je gedachten op leuke dingen te richten.
Ken jezelf! Zet eens op een rijtje waarvan jij stress krijgt. De stresstest kan je hier goed bij helpen. Als je weet waarvan je stress krijgt, kan je je hier beter op voorbereiden en iets zoeken dat je rust geeft in deze situaties.
Kleine, simpele en korte ontspanningsoefeningen vlak voor een toets, wedstrijd, als je ruzie hebt, ... doen soms meer dan je denkt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog enkele tips:
Sluit je ogen en tel rustig tot 10
Adem diep in en uit en maak je zo groot mogelijk
Maak van jezelf een pakje (maak je klein) en pak jezelf ook enthousiast uit (spring recht)
Doe je ogen dicht en stel je een fijne plek voor
Bal je vuisten en laat ze los
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mister perfect????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mister perfect????
Maak een lijstje met dingen die 'vandaag' moeten, en die 'binnenkort' moeten. Dan kan je ze uit je hoofd zetten.
Doe de 'vandaag-dingen', en dan is de rest van de dag voor jou.
Om alle hierboven genoemde dingen te gaan doen ;-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt je hoofd leeg wil maken en even nergens aan denken moet je gaan liggen en de cirkel ademhaling doen.
Ga liggen of zitten in een lekkere houding.
Concentreer je op allebij je neusgaten.
Adem door de ene in en door de ander uit.
Dit kan natuurlijk niet maar als je er op concentreert lijkt het net of je het echt doet. Bij deze oefening raakt je hele hoofd leeg.

Of ga op yoga!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Masturberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-
Doe lekker iets voor jezelf. Ga bijvoorbeeld lekker buiten een krantje lezen, of ga lekker buiten in het bos wandelen. Of een rondje fietsen. (Het is nu lekker weer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga iets doen wat je graag doet en voel je niet schuldig omdat je eigenlijk iets anders "moet" doen. Dat andere kan later ook nog en dan gaat het meestal ook nog sneller en/of beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik nu ga zeggen, klinkt misschien heel gek, maar het is iets wat ik net zelf geleerd heb.

Namelijk: probeer een beetje te ontspannen.

Ik ben iemand die altijd vol ergens in gaat. Ik ben vaak ook niet ontspannen. Ik weet dat. Wat ik dan soms deed was denken: IK MOET ONTSPANNEN!!! Heel erg mijn best ging ik dan doen.
Tja, dat lukt niet.

Ik merk tegenwoordig dat als ik denk: proberen een beetje te ontspannen, en niet HEEL ERG, dan lukt dat veel beter.
Omdat, als je heel erg probeert te ontspannen, je eigenlijk juist meer gespannen wordt....

Hm, ik weet niet of ik het goed uit leg, ik hoop dat je het begrijpt.