Zijn er medicijnen of psychologische behandelingen voor beelddenkers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (4)

Waarom zou je daar medicijnen voor moeten hebben.
De een denkt anders dan de ander , niks mis mee.
Dus nee, die zijn er niet en ook niet nodig
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of je weet wat beelddenken betekend en inhoudt in het dagelijkse leven??? misschien dat je dan zou kunnen snappen dat het wel degelijk een probleem kan zijn
Een beetje beelddenken kan geen kwaad. Maar er zijn kinderen die alleen maar beelddenken; dat wordt soms als een gedragsstoornis gezien.

Medicijnen en psychologische behandelingen, dat gaat allemaal veel te ver. Wel kan een "beelddenker" speciale aandacht nodig hebben van leerkrachten en/of ouders.

Hieronder een link naar een site waar het allemaal heel helder wordt uitgelegd. O.a.
- Beelddenken: Algemeen
- Herkennen van beelddenken
- Kenmerken van beelddenken
- Tips voor het omgaan met beelddenkers (voor ouders, school en kinderen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderen??!!!!
oef, ik ben bijna antiek en heb het ook :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dan ben je er in ieder geval oud mee geworden haha :-)
Je zult er dus goed mee kunnen leven denk ik. Beelddenken hoeft helemaal geen probleem te zijn, en ik hoop voor jou dat je dat ook niet zo ervaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha idd! :)
als ik op moet letten is het vreselijk irritant af en toe, maar het heeft gelukkig meer voordelen (zit dan ook niet meer op school, maar het is zeker anders geweest!!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werden deze kindere vroeger geen dromers genoemd? Ik was ook zo een kind en nog .... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik graag zou willen aanvullen op het stukje tekst van Mesher. Beelddenkers hebben mogelijk extra aandacht nodig van ouders/ leerkrachten omdat de wereld niet op hen is ingericht. Er is verder niks mis met deze mensen, zie eucalipje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puur, over je laatste zin. Ik hoop echt dat ik niet de indruk heb gewekt, dat er iets "mis" zou zijn met beelddenkers.
"beetje beelddenken kan geen kwaad" schreef ik, en ook dat het "soms" als een gedragsstoornis wordt gezien. Ook in de link die ik gaf, wordt er vrij genuanceerd over gepraat. Je ziet daar veel woorden als "sommige" etc.
Ik ben zelf ook een beelddenker dat gaat de hele dag door en het is altijd druk in mijn hoofd. Aangezien ik dit altijd heb gehad weet ik ook niet beter. Maar heb jij daar zo enorm last van dat je dit wil onderdrukken door chemische medicijnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoeiend inderdaad, zeker als je een drukke dag hebt gehad. Kost dan ook wel moeite om in slaap te vallen. Eigenlijk heb ik dit nooit als probleem ervaren en mensen die beelddenken hebben een groot gevoel voor humor, zijn creatief en hebben groot organisatie talent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dussss.... we zijn gewoon veel veelzijdiger dan de standaard denkende personen dankzij onze 'bekabeling' 't duurt alleen een tijdje voor ze het doorhebben, want ze kunnen er zich geen 'beeld' bij kunnen vormen :)
Medicijnen en psychologische behandelingen gaan mij ook wat ver. Er mankeert deze mensen niks. Het vervelende voor de beelddenkers is alleen dat de huidige snelle wereld niet op hen is ingericht en ze daarom overprikkeld kunnen raken.

Wat kun je doen? Zorg voor rust, reinheid en regelmaat (ik ga er bij de uitleg vanuit dat het om een kind gaat):

Rust: zo min mogelijk TV (vooral die Nickelodeon tekenfilmpjes met zoveel bits per seconde, brrr), DS, WII, computer.
Zet de mobiele telefoon zo nu en dan uit.
Ga wandelen - lekker naar de bossen of het strand.

Reinheid: zorg voor een opgeruimd huis. Een opgeruimd huis brengt rust in het hoofd.

Regelmaat: maak een planbord/ planning voor een week.
Wat gaat er gebeuren, wat gaan we doen, wat wil jij doen? Bespreek dit samen.
Zorg verder voor vaste rituelen zoals bij het opstaan en naar bed gaan.

Mocht het kind (persoon) overprikkeld zijn, laat het dan even met rust. Geef aan dat je ziet wat er gebeurt bijv. volgens mij wordt het je allemaal teveel, ga lekker op je kamer zitten of ik laat je even met rust.
Want je zult begrijpen dat als jij boos wordt of geprikkeld raakt, het kind alleen maar verder is van huis en de spanning groter wordt!

Succes en weet beelddenkers zijn hele mooie, gevoelige mensen!

ps. ik ben er zelf geen 1 hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, dat past helemaal in mijn plaatje!
egostrelend! (ben er wel 1) :O)