hoe word ik minder bang voor valentijnsdag? :$

dit klinkt misschien heeel raar, maar ik ben heel erg bang voor valentijnsdag :$ ik ben bang om iets te krijgen (elk jaar krijg in dingen :$) daar voel ik me altijd heeel ongemakkelijk bij eeeen vorig jaar had iemand een kaartjee gestuurd en mijn pa zag hem alseerste die kaart ik schaamde me dood, hoe kan ik minderbang zijn voor valentijnsdag? :$

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Het beste antwoord

Ik houd altijd van valentijnsdag. Ik HOOP altijd dat ik een kaart krijg, maar dan krijg ik nooit wat. Voel je knap, voel je mooi, voel je speciaal! En degene die een kaartje DURFT te sturen, hoopt ook dat je het een beetje opvat. Als het nou een nerd is, moet je een keertje onder 4 ogen met hem praten en zeggen dat je het wel lief vond. Dat is misschien niet cool, maar liefde is belangrijker dan coolheid. Als jij ook op hem bent, dan moet je je juist blij en gelukkig voelen. Ik zeg niet wat je moet doen, maar ik geef je advies. Zeg je ouders dat de brieven voor jou alleen voor JOU zijn, en dat zij het niet mogen lezen. En vraag de directeur van je school of je even door de intercom mag spreken en zeg: 'Halloow mijn stille aanbidders. Als je mij komend valentijnsdag een kaartje wilt sturen doe het dan in een ENVELOP!! en schrijf op de envelop: Voor (je naam) en NIET VOOR HAAR OUDERS!!!! Danku.' Okee, dat is misschien wat raar, maar verzin gewoon wat. En als je je gevoelens kwijt wilt, zoek een misschien klein boekje, en gebruik het als dagboek. Zorg voor een goede verstopplaats, en dan kun je je gevoelens erin schrijven als je tijd hebt. Daar ben je lekker mee bezig, goed voor als je alleen wilt zijn en je kunt het altijd nog teruglezen. Vertel het anders aan een supergoede vriendin. Beste vriendinnen vertellen niks door. Dan kun je je een beetje uiten, en je moet gewoon GENIETEN van het feit dat je één van de hotste meiden van de school bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha Karlijn Idd mooi antwoord +
Amadea
13 jaar geleden
Alleen mag je niet je eigen hersens als bron geven....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dank jullie wel allemaal! Amadea, jouw foto is de leukste die ik tot nu toe gezien heb. En ik wist niet dat ik mijn hersenen een bron mocht geven. Maar ik ben zo'n typetje dat er niets aan gaat veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karlijn, je bent goed bezig en geeft in de regel prima antwoorden, maar zou je alsjeblieft in je profiel je leeftijd aan kunnen passen of je moeder een eigen account laten aanmaken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze ECHT geen tien is, Patrick.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben WEL tien. En geloof het of niet, en ik wil niet opscheppen, maar er bestaan ook SLIMME mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PS: Ik heb het zelf geschreven, EN NIET MIJN MOEDER
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, helemaal discussiëren over Karlijntje. Karlijn: misschien moet je je leeftijd veranderen in 30, maar dan krijg je reacties dat een mens van 30 niet zegt dat je het HOTSTE meisje van school bent. Dus ik geloof dat je 10 bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn zeker slimme kinderen, mar voor sommige antwoorden heb je meer nodig dan een hoog IQ, dat je in staat stelt goed te spellen enveel te weten, die zijneen kwesite van levenservaring. En dat heb je -gelukkig- nog niet als je tien bent.
Of je knipt en plakt heel slim, dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jemig jij wilt me echt niet geloven hè! Waarom kun je er niet tegen dat ik dat antwoord ZELF heb bedacht en gegeven heb?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze misschien wel (of gewoon goed gekopieerd en herschreven zonder bronvermelding), maar als ik naar al je antwoorden kijk, zijn dat gewoon niet de antwoorden van een tienjarige.
Ik vind het prima hoor, er valt toch niks aan te controleren en het heeft verder ook helemaal geen consequenties, maar het staat gewoon totaal ongeloofwaardig. Bewijzen hebben we daarvoor geen van tweeën (nodig), maar ik heb geen enkele aanwijzing aan te nemen dat je daadwerkelijk tien bent. Ook je spelling en schrijfstijl geven daarvoor geen enkele aanleiding.
Maar ik heb verder niet de tijd of de behoefte je in de gaten te houden en ergens op te betrappen ofzo. Want zoals ik al zei : verder prima bijdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het, mijn schrijfkeuze is anders dan andere tienjarigen. Maar ik heb ouders die heel slim en precies zijn en dat leren ze me. Mijn zus zit op het Gymnasium en misschien ga ik daar later ook heen. IK KNIP EN PLAK NIET. Ik gebruik mijn mening en ideeën! Geen andere sites waarvan ik het kopiëer. Ben je jaloers ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik daar reden voor dan ?

Andere antwoorden (10)

Voel je speciaal!! En lekker over je heen laten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Liefde is iets moois daar hoef je je niet voor te schamen. Wees gewoon lekker jezelf en als je vader wat zegt dan zeg je toch gewoon ja iemand heeft me een kaartje gestuurd lief he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het niet zien als iets engs, maar juist iets leuks! Maak er gewoon het beste van en geniet vooral. En als dat echt niet lukt, is het feit dat het maar 1 jaar is, wel een opluchting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees toch blij! heel veel mensen krijgen niks dus geniet van de aandacht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je voor 1 iemand wel heel speciaal en heeft diegene kans om jou dat kenbaar te maken. Misschien is diegene wel net zo bang als jij maar heeft toch de moed om je een kaartje te sturen.
En zal ik je iets vertellen, ik ben over de 50 en hoop stiekem ook op een valentijnskaartje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow, wat leuk! Ik krijg nooit iets. Maak er een mooie dag van geniet van het feit dat mensen je speciaal vinden. Toch een heeeel mooi compliment!! Pluim op je hoed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geniet van al die aandacht!, veel mensen
krijgen niks en die zouden graag in jouw schoenen staan!
wees vooral niet bang voor die dag maar ga er lekker voor
zitten enbekijk wat je hebt gekregen en probeer het uit te zoeken!, zometeen is het iemand die je heel leuk vind en dan
kan je zo zijn valentijn zijn en dan ben je erg gelukkig! maar wel zeker weten dat je iedereen bedankt op een of andere manier, kan via twitter, facebook of een www op Hyves!

MysteryGuitarMan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik je wel begrijp..Je weet je je even geen houding te geven als je een attentie van iemand ontvangt.

En aangezien je jezelf geen houding kunt geven vermijd je die 'krijg situaties' liefst zoveel mogelijk.

Je vraag is: Hoe word ik minder bang voor..enz..Hieronder volgt mijn antwoord:

Je kunt veel minder bang worden voor wat er op die dag gebeuren kan door..aan jezelf te werken.

Minder onzeker worden..dus wat (= veel) zelfbewuster worden.

En als je een kaartje of iets dergelijks van een jongen krijgt en je pa vindt dat kaartje..ga je dan niet 'schamen' maar reageer op je pa met een vrolijk, maar toch een wat geheimzinnig lachje..

Op die manier maak je je pa wellicht een tikkeltje 'onzeker' ten opzichte van jou...en ben jij van je 'schaamte' af..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees trots op jezelf en laat het op je af komen. Alles wat je krijgt voor valentijn, zijn speciaal aan jou gericht!Geniet er dus van en maak jezelf sterk!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De angst die je aanmaakt is een angst waarvan je zelf niet controleert of de reden werkelijk een aanleiding moet zijn. Het zijn oordelen, irieele gedachten of zoals ik ze noem 'mindfucks'. Je maakt jezelf bang zonder te controleren of er werkelijk een rede is. Als iemand een kaartje stuurt of je een bloem aanbiedt, dan betekent het dat je door iemand wordt gezien als iemand die waardevol is, belangrijk is, een prachtig mens is. Hoe waardevol vind jij jezelf? Hoe kijk je tegen jezelf aan. Ongetwijfeld ben je een prachtmens en wens ik je toe dat jij jezelf belangrijk maakt. Het is jammer als en compliment van een ander verzuipt in angst bij jou. Een angstreactie is nodig voor zelfbescherming en dat is bij een valentijnskaart of complimenten naar jou niet nodig. Ik vind het knap dat je je zo kwetsbaar op durft te stellen. Voor mij naar jou bonuspunten.