Ja, bij een depressie is vermoeidheid en futloosheid meestal prominent aanwezig.
Dat is ook logisch, je mentale verwerking is niet "bij" en je ontregelde gevoel zorgt dat je minder goed kunt (na)denken.
Maar er zijn meer kenmerken, alleen vermoeidheid kan tal van andere oorzaken hebben.
Die zou ik toch eerst uitsluiten.
Een bezoek aan de arts zal dan meestal eerst een bloedonderzoek in gang zetten.
Daarmee zijn zeer veel lichamelijke oorzaken uit te sluiten.
Dus ga zelf niet te lang dokteren maar neem je klachten serieus, je arts zal dat zeker ook doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan heel goed, als je bv depressief bent dan heb je nergens zin in en gaat gepaard met moe/futloos zijn...het zit allemaal in ons hoofd, wat weer zorgt voor lichamelijk klachten.

Toegevoegd na 2 minuten:
lichamelijk=lichamelijke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige gevallen is depressiviteit het gevolg van fysiologische oorzaken, zoals ziekte, tekorten aan bepaalde voedingsstoffen en hormonale problemen. Depressiviteit kan ook optreden als een reactie op
sommige vergiften, milieuverontreinigende stoffen, medicamenten en allergenen.

Rust en een evenwichtige gevarieerde voeding kunnen hierbij hulpmiddelen zijn .
Wanneer depressiviteit niet overgaat is natuurlijk de dokter degene die je zal kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een depressie kan je verdomd moe woorden. En als je chronisch moe bent waardoor je niet meer helder genoeg kan denken voor een lange tijd, dan kan daaruit een depressie ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een depressie hebt, ben je vaak heel moe. Dat is hierboven al een aantal keer uitgelegd.

Andersom is het ook zo dat als je moe bent, je sneller depressief bent. Het is beter om dit een dip te noemen, omdat moeheid niet het enige symptoom is van een depressie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de symptomen bij depressie is overmatige vermoeidheid. Maar die vermoeidheid kan ook een aanweizing zijn voor andere aandoeningen. Enkele daarvan zijn schildklierproblemen, bloeddrukproblemen, slaapapneu enz. Bij een goede indicatie bij ernstige vermoeidheid zal eerst onderzocht worden naar somatische problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoeidheid is een symptoom dat tot depressie kan leiden.
Vermoeidheid,stress,angst,een druk leven,slaapproblemen.
Het zijn allemaal factoren die in een depressie kunnen uitmonden.

Maar depressies kunnen uiteraard ook heel wat andere
oorzaken hebben.
Met andere woorden,het is niet omdat U zich vermoeid
voelt dat U ook depressie hebt.