Kan je naar de huisarts gaan en willen gediagnosed worden met depressie maar dan zonder therapie?

Kan het ook bij andere ziektes en krijg je dan gelijk pillen of wat dan ook, hoe is de diagnose en gebeurt het daarna gewoon gelijk of?

2 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Waarom deze vraag? Waar heb he last van en wat wil je?
Pieterke
2 jaar geleden
Waarom wil je een diagnose als je toch geen behandeling wilt?
Thecis
2 jaar geleden
@Tinus1969
@Pieterke
Waarom is het belangrijk om te weten waarom de vraag gesteld wordt? Wellicht dat ik iets mis.
Rieneke1
2 jaar geleden
@Pieterke, Farah100 wil geen therapie, maar wel medicatie, althans zo lees ik het.
Pieterke
2 jaar geleden
@Thecis: Omdat het mij een vrij nutteloze vraag lijkt als je toch geen therapie wilt. Medicatie wordt ook als therapie gezien.
@Rieneke1: Medicatie wordt ook als therapie gezien. Maar misschien heb je gelijk en wil farah100 wel medicatie.

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Je kunt elke behandeling weigeren ( of dat nu verstandig is of niet).