Volgens huisarts kan je bij een depressie lst krijgen van vage pijnen in de borstkast en armen/schouders , is at waar en hoe is dat mogelijk dan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

ik kamp zelf ook met een depressie en burn-out. Maar voordat ik wist wat het was kwam ik elke ochtend uit bed met overal spierpijn. Waarschijnlijk slaap je ook "stijf" van de spanning. En als ik me echt rot voel heb ik ook druk op mijn borst. Geloof mij, je kan vanalles voelen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De symptomen bij een depressie zijn erg verschillend.
Vaak is een depressie het gevolg van stress en daarbij horen spanningen die zich uiten in vage pijnen.
ook hyperventilatie en tintelende vingers en tenen horen daarbij.
Daarom is veel sporten ook goed tegen een depressie daarmee voorkom je veel van die klachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•Depressieve stemming
Het meest voor de hand liggende symptoom, en een van de weinige die bij iedere depressie voor komt, is een continue sombere stemming. Gevoelens van pessimisme en verdriet hebben voor lange tijd de overhand.
•Lichtgeraaktheid
Een depressief persoon is vaak in hogere mate lichtgeraakt dan gewoonlijk. Alles kan tijdens een depressie irriteren, maar men heeft zelf meestal niet door sneller dan normaal boos of geërgerd te reageren.
•Negatief zelfbeeld
Een depressie gaat vaak gepaard met negatieve gedachten over het eigen functioneren en zijn. Men kan zichzelf op vele vlakken gaan zien als mislukking en als onbekwaam. Ook komen gevoelens van waardeloosheid voor.

Een depressie kan ook een vergrootte vatbaarheid voor angst met zich mee brengen. Men kan last krijgen van irrationele angsten, die zich zelfs tot fobie kunnen ontwikkelen•Spanning en nerveusiteit
Iemand die aan een depressie lijdt, voelt zich vaak constant nerveus en gespannen. Deze voortdurende spanning kan andere lichamelijke klachten tot gevolg hebben zoals een verkramping van de maag, hoofdpijn of een verhoogde hartslag.
•Vermoeidheid
Depressies leiden vaak tot een aanhoudende vermoeidheid. Direct na het wakker worden is men al moe en lusteloos, en er is nauwelijks genoeg energie voor de dagelijkse bezigheden.
•Zelfverwaarlozing
Als gevolg van het gevoel van zinloosheid en onverschilligheid, kan een depressie mensen aanzetten zichzelf te verwaarlozen. Men maakt zich minder zorgen om een eventueel onverzorgd uiterlijk.
•Concentratieproblemen
Depressiviteit zorgt bijna altijd voor problemen met concentreren. Men heeft moeite de aandachtig en gefocussed te blijven, en kan last ondervinden van overmatig dagdromen.
•Piekeren
Een depressie gaat vaak gepaard met eindeloos gepieker. Als het piekeren een gewoonte wordt, kan er sprake zijn van een piekerstoornis. Dit kan grote gevolgen hebben, waaronder lichamelijke klachten, angstgevoelens, en inactiviteit
•Andere lichamelijke klachten
Naast de vermoeidheid, komen er tijdens een depressie ook vaak pijn klachten voor. Bekendst is daarvan hoofdpijn, maar de pijn kan in feite overal in gaan zitten. Naast klachten als een droge mond en buikpijn zijn er talloze pijnklachten die geschaard worden onder de 'onbegrepen pijnklachten'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat een depressie invloed heeft op de houding: gebogen hoofd, hangende schouders, 'in elkaar gedoken'.

omgekeerd helpt het soms om de schouders recht te zetten, de nek te strekken (hoog Sammie, kijk omhoog Sammie..)
om zich beter te voelen.