De groep mensen met borderline die automutileert, doen zij dat regelmatig over een aantal jaren heen?

Of doen ze dat een paar weken wel en dan een paar jaar niet? Of verschilt dat erg tussen mensen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (3)

Automutileren doe je om bepaalde redenen. Soms dienen die redenen zich achter elkaar aan en soms blijven ze langere tijd uit. De een heeft die redenen ook vaker dan de ander. Het verschilt dus van persoon tot persoon en van moment tot moment.

Zelf heb ik het een korte tijd gedaan, waarin het vrij regelmatig was. Ik doe het al 9 jaar niet meer, maar heel soms bekruipt me de gedachte nog wel, al doe ik het niet. Ik kan me dus wel voorstellen dat er ook mensen zijn die het dan toch wel doen, dus dat er jaren tussen zitten voordat ze het weer doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt erg per persoon. De een doet het elke dag, een ander doet het een paar dagen en dan een jaar later pas weer, een ander doet het één keer en daarna nooit meer. Het is dus verschillend per persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
automutilatie hoeft niet per se bij de stoornis bordeline te horen, het is 1 van de symtomen waarmee een art (psychiater) vast kan stellen aan de hand van de dsm 5 wat er mis is of welke stoonis iemand heeft.
Verder hebben de mensen die aan automutileren doen het iedereen in grote afwisseling, sommige kunnen het onderdrukken door therapie of uit zichzelf. En zoals bij ieder mens verschild de reden ook heel erg per persoon,. En worden mensen dus ook ten onrechte bestempeld met bordeline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoort niet uitsluitend bij borderliners nee, maar daar gaat de vraag gewoon over.