Sinds ik een jaar of vijftien ben 'hallucineer' ik constant...

Had destijds een keer teveel jointjes gerookt, en begon toen heel erg duidelijk het reclame icoontje (Jamba) op de muren te zien. Sinds toen, heb ik dit soort hallucinaties altijd blijven houden. (ben nu 24)
Van absurde, komische scenes tot vliegende uilen en god weet wat.

Ik zou het toch niet een echte 'hallucinatie' noemen.
Het is alsof je te lang in een lamp hebt gekeken, en dan een vlekje op je netvlies hebt. In plaats van een vlekje heb ik echter altijd een hallucinatie, die van kleur en vorm blijft veranderen.
Ik vind het prachtig maar heb geen idee wat het is, en waar het vandaan komt.

Kan iemand mij hier meer over vertellen (ps, ik gebruik geen drugs)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Cryofiel
13 jaar geleden
Kunnen het "mouches volantes" zijn, tegenwoordig ook wel "floaters" genoemd? Kunnen het "closed-eye hallucinations" zijn? (Eerst maar eens een paar dingen uitsluiten voordat we eventueel verder gaan kijken.) Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Mouche_volante en
http://en.wikipedia.org/wiki/Closed_eye_hallucination . Verder heb je nog het "blue-field entoptic phenomenon", maar jouw beschrijving klinkt niet alsof het dat zou kunnen zijn (zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_field_entoptic_phenomenon ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, geen van allen, maar bedankt voor de moeite. Het zijn echt werkelijk piepkleine hallucinaties. Overdag neem ik ze nauwelijks waar, het is meer 'snacht. En dan inderdaad voornamelijk wanneer ik te lang in een lamp heb gekeken.
Als ik me concentreer, kan ik ze echter altijd oproepen. Het is natuurlijk heel normaal om, na het inkijken van fel licht, een vlekje te zien, maar ik zie toch echt hallucinaties.
Soms lijnen tekst met letters, of dingen die ik eerder gezien heb, soms gewoon hersenspinsels.
Ik heb het idee dat mijn geest zijn bezigheid visueel projecteert, de vraag is alleen, hoe en waarom? Hoorde verhalen dat het iets te maken kon hebben met een sterkere ontwikkeling van de linker hersenhelft, of dat het (vanuit spiritueel opzicht) een te sterk ontwikkeld 'third eye' is.
Dit zijn echter allemaal vage speculaties.... Ook kan het natuurlijk zo zijn dat ik een gewoon een ruime fantasie heb en dat mijn geest hallucinaties vormt in de situatie waar een 'normaal' persoon een vlek ziet. Dat kan zo wezen, maar ik ken niemand anders die dit ook heeft, en ik ken, geloof me, heel erg veel personen met een ruime fantasie. Ik begin zo onderhand toch wel eens nieuwsgierig te worden...

Antwoorden (1)

Onderzoek bij een oogarts is toch aangeraden. Kan netvliesbeschadiging zijn. Vind de oogarts absoluut niets... psychiater?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Oogarts lijkt me een goed idee, om zeker te weten dat je niet over tien jaar ineens met een groot probleem wordt geconfronteerd. Psychiater? Lijkt me niet nodig. Al vindt de oogarts niet, nou, dan is het toch gewoon een persoonlijke, zij het wat ongebruikelijke, eigenschap van vraagsteller? Zolang vraagsteller er geen problemen mee heeft, is er geen reden om naar een psychiater te lopen.