Kan je blind worden van 5 minuten net naast een ledlamp te staren (gericht op je gezicht)?

Had 5 minuutjes gebabbeld met iemand en het licht scheen onrechtstreeks jn mijn ogen. Ik heb al 2 dagen hoofdpijn en zie precies minder goed. Kan dit of droom ik?

een jaar geleden
in: Optiek
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, als dat zo zou zijn zouden die lampen verboden worden. Zou het niet kunnen dat die hoofdpijn is omdat je je druk maakt hierover? En je hebt niet 5 minuten zitten staren denk ik. Je hebt naar je gesprekspartner gekeken, je hebt met je ogen geknipperd, en nog meer onbewuste oogbewegingen gemaakt
een jaar geleden