Sinds een tijdje zie ik mijn neus, hoe komt dit?

Ik zie sinds een paar dagen mijn neus in mijn gezichtsveld. Ik heb nu tien weken stage er op zitten waar ik dagen lang achter de computer gezeten heb... Is dit een teken van vermoeide ogen/ computerogen? Of komt het meer, omdat ik er nu op ga letten? Ik kijk de hele dag een beetje naar beneden op een laptop en groot computer scherm en ik maak lokgebruik van mijn telefoon. Moet ik mij hier zorgen om maken of is dit iets wat vanzelf weer over gaat vind het namelijk erg vervelend. Ik kijk verder niet scheel of iets en er is verder niks mis met mijn ogen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Optiek
10.5K
Pieterke
4 jaar geleden
Geen zorgen, dat gaat vanzelf weer over als je niet meer zo vaak op je computer of telefoon kijkt. Komt gewoon doordat je de hele tijd naar beneden kijkt. Dan kijk je tegen je neus aan. Je moet er ook geen aandacht aan schenken.
Alina711359
4 jaar geleden
Is niet gek hoor. Ik heb mijn hele leven mijn neus al in mijn gezichtsveld gezien als ik bijvoorbeeld naar mijn telefoonscherm of laptopscherm keek. Mijn ogen zijn niet slecht en ook niet op achteruitgegaan. Maar als je het daarvoor niet gewend was om zoveel en zolang achter elkaar naar een scherm te kijken dan kun je jezelf aanleren om elke 5 minuten voor aantal seconden weg te kijken van je scherm. Ik kijk dan even naar links, dan naar rechts, omhoog, ver, dichtbij en dan weer terug naar mijn scherm. Werkte altijd tegen vermoeide ogen bij mij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Misschien zijn je ogen gewoon iets dichter naar elkaar toe gegaan Waardoor je nu het puntje van je neus ziet?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
hoelang duurt het voordat het overgaat?

Antwoorden (1)

Ik loens zelf een klein beetje (een lui oog) en ik heb dit ook, het wordt bij mij erger als ik moe ben, het verschil is qua stand van mijn ogen zo goed als onzichtbaar.

Voor mij is het ongevaarlijk en ik ben eraan gewend geraakt. Misschien kun je naar de huisarts gaan en vragen of een verwijzing naar de oogarts nodig is en anders naar de opticien voor een ogentest. Eventueel daar vragen om een bril voor achter de computer.