kan je als 16 jarige glaucoom krijgen ?

ik gebruik al een aantal jaar ook nasonex tegen de allergieën ik had gelezen dat je in zeldzame gevallen glaucoom zou kunnen krijgen ik zie op moment ook wat regenboog kringen om lampen in de nacht maar ik heb ook een bril nodig die komt er ook maar ik ben wel bang geworden voor glaucoom ook omdat ik wel last heb van mijn ogen drukkend gevoel brandend maar dat zou ook kunnen komen omdat ik een bril nodig heb weet iemand raad ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Als je er bang voor bent dan ga je naar de huisarts

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk komt dit omdat je gewoon een bril nodig hebt. Een branderig gevoel en een drukkend gevoel in je oog zijn verschijnselen die hier bij voorkomen.
Een glaucoom komt meestal pas voor bij mensen boven de 40, dus de kans jij er nu al een krijgt is niet heel groot.
(De regenboogkringen die 's nachts om de lamp ziet, kunnen bijwerkingen zijn, maar dit komt zelden voor); waarschijnlijk komt dit omdat je ogen een bril nodig hebben, dan zie je alles toch anders.
Als je je bril eenmaal hebt, en je hebt een week later nog steeds dat je last van je ogen hebt, dan zou je even langs de huisarts/oogarts kunnen gaan.

Mocht je er toch erg mee zitten, dan zou je er even met iemand over moeten praten. Dit helpt jou om jezelf gerust te stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke thanks ik ga toch wel even langs de oogarts voor een druk meting ik ga maandag bellen