klopt het dat een bril bijziendheid verergerd?

mij is 2 jaar geleden een bril aangemeten voor mijn bijziendheid. (veel computer, lezen etc.) die bril draag ik nog minder dan het aantal kerstdagen in een jaar. wel laat ik mijn ogen regelmatig meten. en de waarden blijven al 2 jaar hetzelfde. (-1 & -0.75) kan dit komen omdat ik mijn bril niet draag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
1.2K

Antwoorden (1)

Nee zeker niet.
Ik heb jaren lang een bril gedragen en de sterkte van mijn glazen nam zelfs toe, dat kan, maar is afhankelijk van je ogen, dus zeer persoonlijk. Bij de een blijven ze hetzelfde bij de ander veranderen ogen.
[ "Achteruit gaan" mocht ik nooit zeggen van de oogarts. ]

Eigenlijk heb je je zelf er mee als je die bril niet gebruikt. Het fijne van een bril is dat je ogen ondersteunt worden, dat je scherper ziet en vaak ook minder of geen hoofdpijn meer hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Maar zijn afwijking is zo gering, dat je rustig kunt zeggen dat een bril overbodig is.