help, ik mijn 'blind spot' is heel raar... ik kan niets meer zien?

ik kan niert lezen en weet dus ook aniet of ik dit nu wel goed typ...
bij bijde ogen opeens, 5 minuten geleden ...
mijn oog begon steeds minder te zien en nu als ik naar iets kijkt vullen mijn hersenen het aan net zoals bij de blind spot...
ik vind dit enfg en heel irritant...
ook best gevaarlijk, ik kan niet eens in de spiegel kijken want dan valt mijn gezicht weg :S
en ik moet over een uurtje weg op de fiets :S

help me!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Herkenbaar verhaal ; ik heb ook ' migraine sans migraine ' (aura's die het hele gezichtsveld in beslag kunnen nemen) en Meniere, en ik ben indertijd lang op zoek geweest naar een verband tussen die twee, en dat schijnt er inderdaad te (kunnen) zijn omdat het beide op een bepaalde manier aandoeningen zijn met een relatie tot migraine. De eerste keer dat je merkt dat er ' gaten' in je zicht vallen is heel erg eng. In je reacties zie ik dat je inmiddels bij de dokter bent geweest en onder behandeling. Op Youtube vind je veel filmpjes over migraine-aura's waar je vast wel eentje van herkent. Te weten dat je niet de enige bent vond ik zelf indertijd erg prettig. De aura's verschillen enorm, maar hebben als overeenkomst dat ze vaak vanuit het midden beginnen en ook vanuit het midden weer oplossen. Meestal is een aanval met een half uur voorbij. Fietsen en autorijden is er tijdens een aanval even niet bij. Beide aandoeningen gaan niet ' over' maar ik merk nu,m na ruim tien-vijftien jaar al wel dat het aantal aanvallen afneemt en minder lang gaat duren. (Zowel de aura's als de duizeligheid). Mijn laatste aura is zelfs alweer een jaar of wat geleden. Stress heeft zeker invloed.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=qVFIcF9lyk8...

Over een uurtje weg op de fiets, zou ik maar niet doen, bel iemand die je kan halen en ga naar de eerste hulp, dit klinkt niet goed, zoek hulp.

Het kan zijn dat je een migraine aanval hebt

Het klinkt mij als iets wat ik ook wel eens heb: een aura zonder migraine. Een stuk van je blikveld verdwijnt, wordt niet afgedekt maar ik gewoon verdwenen. Vragen aan de huisarts! Als het dat is dan is het niets, alleen lastig.

Het kan zoals al genoemd een begin van een migraineaanval zijn (die al dan niet gaat doorzetten), het kan ook zijn dat je domweg te lang achter de computer (etc) zit. Zet comp, foon en tv eens uit, haal rustig adem, alle kans dat het dan zakt. Gaat het niet over of wordt het erger, bel dan de huisartsenpost voor overleg.

Weet niet hoe oud je ben,maar ik neem aan dat je zo veel verstand hebt om niet op de fiets weg te gaan maar zo snel mogenlijk de dokter te bellen, of vragen aan iemand die je weg kan brengen.Spoed geen minuut langer wachten.

Oogmigraine waarschijnlijk, heb ik ook. Maar toch even naar de huisarts! http://oogmigraine.com/

je moet even slapen dan kan je ogen uit rusten en dan porbeer te kijken

Bronnen:
porbeer

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100