Kunnen laxeerpillen blijvende schade veroorzaken?

Ik heb niet zo heel veel gebruikt, maar toch in vier maanden tijd twee strips (een verpakking) opgemaakt. Ik wil geen nieuwe meer kopen, vreselijk vind ik het. Ik vroeg me af laxeermiddelen blijvende schade kunnen veroorzaken en bij welke hoeveelheden er hier sprake van is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Laxeermiddelen bestrijden over het algemeen een gevolg en niet de oorzaak. Als je klachten aanhouden is het raadzaam een arts te raadplegen en niet voortdurend laxeermiddelen te blijven gebruiken. Dat kan inderdaadtot maag- of darmklachten leiden.
Ritsuka
6 jaar geleden
ja, dat kan.
fremar
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/555253/laxeerpillen-gevaarlijk
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/medicijnen/vraag/637052/gevolgen-20-laxeerpillen-dag
Cryofiel
6 jaar geleden
Ik sluit me aan bij het bovenstaande.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, je darmen worden er lui van en dan heb je er steeds meer nodig om resultaat te bereiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja. Ik heb er 6 operaties aan overgehouden; en een gehele dikke darm, en een stuk dunne darm eraan verloren.

Antwoorden (2)

Ja!
Beste BlueMonday, begin er niet aan!
Deze pillen zorgen voor buikkrampen/-pijn, diarree, verstoorde darmwerking, spierzwakte en voor een nieuwe vorm van leven op de wc de meeste tijd.

Wanneer je laxeerpillen gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, verstopping , en ook nog de juiste hoeveelheid aan houdt, dan kan het geen kwaad om deze pillen te gebruiken.
In de bijsluiter staat de aanbevolen / voorgeschreven hoeveelheid en wijze van inname.

Sommige mensen denken dat laxeermiddelen helpen bij (snel) afvallen. Dit is een wijd verspreid misverstand. Laxeerpillen zijn alleen maar goed voor het oplossen van obstipatie/verstopping. Ga je dan veel meer en vaker pillen slikken, ben je verkeerd bezig.
Jazeker, ze kunnen blijvende schade veroorzaken
en niet te vergeten is er een grote kans dat je verslaafd raakt, met de kans dat je niets meer durft te eten, zonder laxeerpillen te slikken. Niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
P'sies!
mij hebben ze altijd verteld dat je er 'luie darmen' van krijgt. Wat eigenlijk wil zeggen dat je darmen niet meer normaal functioneren zonder het gebruik van laxeermiddelen. Verder zou ik bij darmklachten die na zeg maar een week oid blijven aanhouden sowieso de dokter erbij roepen.