Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het afkicken van seroquel zo gemiddeld als je dat jarenlang hebt geslikt?

Hoi mensen, kan iemand me vertellen hoe lang het ongeveer duurt voor je afgekickt bent van jarenlang gebruik seroquel? En ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar voordat er een antwoord komt van seroquel is dit en doet dat dat weet ik allemaal :-) Iemand die ik ken is er van aan het afkicken en probeer hem zo veel mogelijk te begrijpen en steunen. Als iemand wat dat betreft nog advies heeft is dat van harte welkom.. Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.3K
Erna55
6 jaar geleden
ik neem aan dat je kennis die aan het afbouwen is, dit doet onder begeleiding van zijn behandelaar. Deze zal een afbouwschema opstellen. Je kunt je kennis toch ook begrijpen en steunen zonder dat je weet hoelang de afbouwperiode duurt ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het enige wat ik te horen heb gekregen is ik ben aan het afkicken/slik geen medicatie meer. En uiteraard kan ik dat en doe ik dat onvoorwaardelijk.
Erna55
6 jaar geleden
Ik vind de woordkeus wonderlijk, want seroquel bouw je af.
Afkicken gebruik je voor drugs.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op recept heet het een medicijn, hetzelfde middel zonder recept: drugs.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er wordt aangeraden om 10% per keer gedurende een langere periode (bijvoorbeeld 2 maanden) af te bouwen. Die 10% is iedere keer dan van de laatste dosis, wel te verstaan.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden
Bij in één keer stoppen:
"De ontwenningsverschijnselen treden vaak pas één tot vier dagen na plotseling stoppen op en zijn na twee weken meestal over."
Bij langdurig en vooral bij hoge doseringen zal het mogelijk iets langer duren en/of heftiger zijn.

Bij een afbouwtraject zal het waarschijnlijk iets minder dan twee weken na de laatste inname zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verschilt per persoon sommige hebben last van veel bijwerkingen dan moet je iets langzamer afbouwen en sommige merken er amper wat van en die kunnen een snellere afbouwschema gebruiken. Dus het kan weken, maanden of een jaar zijn
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding