Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

kan een pil überhaupt blijven steken in de keel of luchtpijp ?

Kreeg mijn morning after pil niet goed weg ,nu onderhand 8 uur later nog steeds het gevoel dat ie ergens zit en dat ik hem voel bewegen met hoesten of kuchen. Is dat überhaupt mogelijk, het leek mij onlogisch. Maar wil het toch even navragen omdat het om een morning afterpil gaat, zou het gevaarlijk zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan wel, maar 't lijkt niet waarschijnlijk als je m hebt ingenomen met water en daarna niet bent gaan liggen. Een vriendin van mij heeft als kind eens een pil met zo'n glad oploslaagje ingenomen voor ze naar bed ging. De volgende dag had ze heel erg keelpijn. Ze zijn naar de dokter gegaan en toen bleek ze een gaatje in haar slokdarm te hebben. Dat was er in gebrand door de inhoud van die pil, doordat het buitenste laagje was opgelost voor hij in haar maag was terechtgekomen. Het is overigens vanzelf weer dichtgegroeid en ze hebben het advies gekregen na het innemen van zo'n pil altijd minstens een kwartier rechtop te blijven. Maar onder jouw omstandigheden lijkt het me eigenlijk uitgesloten dat een pil zo lang blijft steken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100